A nyári szünet után a spa-francorchamps-i pályán pénteken délelőtt újraindult a 2016-os Forma-1-es idény a Belga Nagydíj első szabadedzésével.
A gyakorlás eredménye azonban még a szokásosnál is kevesebbet mutat az erőviszonyok tekintetében, ugyanis az első két helyen végző Mercedes-pilóták a leggyorsabb, szuperlágy gumin futották legjobb köreiket, míg mögöttük lágyon, közepesen, sőt a Pirelli közelebbről nem azonosított prototípusain mentek.
A két mercis közötti különbség azért így is feltűnő: Nico Rosberg 730 ezreddel verte Lewis Hamiltont, akire egyébként is legalább 15 helyes hátrasorolás vár vasárnap.
Mögöttük a Spát különösen kedvelő Kimi Räikkönen zárt a Ferrarival, majd a Force Indiá-s Sergio Perez, Sebastian Vettel és a Red Bullok következtek.
A Haas meglepően előkelő pozícióban, a 10-11. helyen zárt az autóival, valamint a Sauber idei első érdemi aerodinamikai fejlesztési csomagja is beválni látszott (13. és 15. hely).
A Forma-1-ben ezen a hétvégén debütáló Mercedes- és Renault-ifjonc, Esteban Ocon nem vallott szégyent: csapattársát, a tapasztaltabb Pascal Wehrleint megelőzve a 16. pozícióban zárt.
Bár a Honda komoly motorfejlesztési csomagot vitt Belgiumba, Fernando Alonso ebből semmit sem tapasztalt egyelőre, ugyanis az edzés előtt műszaki hibát fedeztek fel az autóján, a szerelés miatt nem léphetett pályára.
A Pirelli prototípusai mellett a fejvédő keret, a glória is szerepet kapott az első szabadedzésen, a 2018-as bevezetésre szánt eszközt Rosberg, a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a Toro Rossó-s Carlos Sainz is pályára vitte autóján. Hárman közülük csak egy-egy installációs kört mentek vele, Rosberg később még egy próbát tett. A pilóták elsősorban azt figyelték, hogy az emelkedőn, az Eau Rouge-ban mennyire zavarja a kilátást az eszköz.