Nico Rosberg hozta a kötelezőt, a pole-ból indulva megnyerte a Forma-1-es Belga Nagydíjat, mögötte a balhékat elkerülő Daniel Ricciardo hozta a 2. helyet. Lewis Hamilton a 21. rajtkockából a balesetek, biztonsági autós szakasz által is segítve a 3. helyig kapaszkodott. Az angol 19 pontos előnye 9-re csökkent.
Max Verstappen nem tudott élni a 2. rajkockával, rosszul startolt, az első kanyarban mindkét Ferrarival és magával is kiszúrt, visszaestek. A fiatal holland később is talán túlzottan keményen versenyzett, Kimi Räikkönennel és Sebastian Vettellel is voltak baleset közeli és/vagy sportszerűtlen pillanatai. A helyiek kedvence 11. lett, nem szerzett pontot.
A ferrarisok a nehézségek után a 6. és 9. helyet érték el.
A Force India nagyjából mindent kihozott a futamból, Nico Hülkenbeg a 4., Sergio Perez az 5. helyet könyvelhette el, a silerstone-i alakulat a konstruktőri bajnokságban meg is előzte a versenyen csak a 8. és 10. helyet elérő Williamst.
A 7. Fernando Alonso lett a McLarennel, ami aláhúzza a Honda fejlesztéseinek eredményességét. A spanyol pontjaival a McLaren a Toro Rosso elé lépett konstruktőri versenyben.
A Belga Nagydíj elejét alaposan megkavarta a renault-s Kevin Magnussen balesete: a dán a 6. körben az Eau Rouge tetején megcsúszott, kipördült, óriási sebességgel a gumifalba csapódott. Az autó ripityára tört, és bár a dán saját lábán távozott, a gumifal javítása miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyt.
Így zajlott a futam
A péntekinél és szombatinál egy kicsit enyhébb – 26 fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet -, de napos időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a spa-francorchamps-i pályán a 2016-os Belga Nagydíjra.
Az első rajkockába a mercedeses Nico Rosberg, mellé a Red Bull helyi sztárja, a belga-holland kettős állampolgárságú Max Verstappen állt. A második sorba Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel került a két Ferrarival, a harmadikban Daniel Ricciardo és és a Force Indiás Sergio Perez, a negyedikben a mexikói csapattársa, Nico Hülkenberg és a williamses Valtteri Bottas, az ötödikben Jensn Button és Felipe Massa várta a startot.
A címvédő Lewis Hamilton a 21. helyre állt fel, ugyanis a Mercedes a szabályokkal gyakorlatilag visszaélve a hétvége során több erőforrás-részegységből három újat is beszerelt, sőt a rajt előtt még új sebességváltót is tett az autóba, így 60 helyes hátrasorolást „szenvedett el”, ami tavaly óta csakis a mezőny végére való száműzést jelent.
Fernando Alonsónak is ennyi járt volna, de ő nem is kvalifikált szombat délután, így idő nélkül mindenképp a 22. helyre sorolták.
Az élmezőnyből Rosberg, a Ferrarik és Ricciardo a lágy keveréken kezdett, Verstappen, a Force Indiá-sok, a Williams-pilóták és Button a szuperlágyat, hátul Hamilton a legtartósabb, közepes keveréket választotta.
A lámpák kialvásakor Rosberg simán elment, Verstappen rosszul kezdett, a Ferrarikkal együtt érkezett a La Source-ba, ütköztek. Vettel kipördült, Räikkönen és a holland autója is megsérült. A tini tartott ki legtovább, de kénytelen volt végül a bokszba hajtott, közepes keveréket kapott.
Szintén kiment Vettel, az ő autója ki is gyulladt a bokszban, miközben az orrkúpot sem tudták felszerelni.
A 2. körben Carlos Sainz csúnya bal hátsó defekttel bicegett a pályán, az abroncs darabjai teljesen szétverték a hátsó szárnyát. A sauberes Marcus Ericsson műszaki hiba miatt, Jenson Button a manoros Pascal Wehrleinnal történt ütközése miatt a fiatal némettel együtt kiesett.
A sorrend a 4. körben Rosberg, Hülkenberg, Ricciardo, Bottas, Perez, Grosjean, Plamer Magnussen, Gutierrez és Alonso volt a top10-ben. Hamilton a 11. helyig emelkedett.
A 6. kör óriási balesetet hozott: a renault-s Kevin Magnussen hatalmas sebességgeg csapódott a gumifalba az Eau Rouge tetején. A dán pilóta bicegve, de saját erejéből távozott. Azonnal beküldték a biztonsági autót.
#F1 Fuerte golpe de Magnussen en la salida de Radillon @KevinMagnussen @RenaultSportF1 pic.twitter.com/DtrRuD0gx0
— Motor y Gas (@myg_racing) August 28, 2016
A safety car-szakaszt sokan kihasználták, Rosberg, Ricciardo, Alonso és Hamilton viszont kivárt. Az újrarajtolás előtt a sorrend Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Alonso, Hamilton, Massa, Perez, Kvjat, Palmer és Grosjean volt az első tízben.
Alonso, Hamilton, Verstappen, Ocon és Nasr közepes keveréken, mindenki más lágyon vezetett.
A biztonsági autó mögötti négy kör után piros zászlóval megszakították a versenyt, ugyanis nagyon sokáig tartott a balesetben megsérült gumifal javítása.
A bokszutcai várakozás alatt Ricciardo, Alonso, Hamilton lágyra váltott, a Force Indiá-s Perez közepes keveréket vett fel. Rosberg megtartotta a maga közepeseit.
A biztonsági autó a 11. körre engedte el a mezőnyt. Rosberg ellépett, Alonso viszont támadni kezdte Hülkenberget, hátrébb Massa nézett be Hamilton mellé.
Hamilton a 12. körben lazán előzte meg Alonsót a Kemmel egyenesen, Räikkönen Verstappennel próbálkozott, teljesen ki is tolta a pályáról a finnt, majd a következő két körben is legalábbis véleményesen védekezett.
Rosberg vezetett, másfél másodperccel mögötte Ricciardo, utána Hülkenberg, Hamilton, Alonso, Massa, Perez, Kvjat, Grosjean és Vettel volt a top10-ben.
Vettel a 16. körben lépett előre egyet, a Kemmelen DRS-sel megelőzte Grosjeant, Kvjat üldözésébe kezdett.
Vestappen a 17. körre újabb lágy szettet kapott, miközben Vettel Kvjatot, Bottas Grosjeant előzte meg. Hamilton a 18. körben kezdte támadni Hülkenberget, a Kemmelen DRS-sel meg is oldotta, fellépett a 3. helyre.
Féltávnál, a 22. körben Hamilton kiment új gumikért, Rosberg szűk öt másodperccel vezetett Ricciardo előtt, utánuk Hülkenberg, Alonso, Massa, Perez, Vettel, Bottas, a visszatérő Hamilton és Räikkönen haladt a pontszerző helyeken.
Massa is kint járt, közepeseket vett fel, majd Romain Grosjean megelőzésével gyorsan vissza is kapaszkodott a 10. helyre. Hülkenberg és Alonso egyszerre cserélt kereket, közepeseket kaptak, a bokszutca kijáratánál azonban sokáig párhuzamosan haladtak, a spanyol egy kicsit hozzá is ért a Force Indiához. Végül Hülkenberg maradt elöl.
A Ferrarik is cseréltek, ezúttal Vettel került Verstappen mögé a 9. helyre, a holland ellene is nagyon agresszívan védekezett, de a 25. körben a német megelőzte a La Source után, viszont a Kemmelen a Red Bull-os visszavette a pozíciót. Egy körrel később a ferraris végleg legyűrte a kopott lágyakon haladó ifjoncot.
A 27. körre Rosberg is felvette a saját második közepes garnitúráját, megőrizte a vezetést, ahogy Ricciardo is a 2. helyet, Hamilton maradt a 3. Mögöttük Hülkenberg, Alonso, Massa, Perez, Vettel, Verstappen és Bottas az első tízben.
Verstappen a 28. körben újabb lágy szettet vett fel, csak ő és Hamilton ment ezen a keveréken, mindenki más közepesen volt.
A 29. Perez igen kemény csatában előzte meg Massát a Les Combes-ban, elvette tőle a 6.. helyet, majd Alonsót is elkapta, a két Force India a 4-5. helyen ment.
Hamilton a 30. körre egészen Ricciardo nyakára ért, de nem előzte meg, valószínűleg a lágy gumik már nem bírták. A 33. körben ki is ment az angol, a két Force India közé, a 4. helyre tért vissza, de három körrel később elkapta Hülkenberget
10 körrel a vége előtt a sorrend Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Hülkenberg, Perez, Alonso, Vettel, Massa, Bottas és Räikkönen volt a top10-ben.
Vettel Massa megelőzése után a 35. körben Alonsót is maga mögé utasította.
Massát a 41. körben megelőzte csapattársa, Bottas, majd a következőben Räikkönen is elment mellette.
Rosberg a 44 kör levezetése után senkitől sem zavartatva behozta a Mercedest az első helyen, Ricciardo szintén egy számára eseménytelen verseny végén lett a 2., míg Hamilton 18 helyes, szerencsével megtámogatott kapaszkodás után a 3. helyet szerezte meg.
A további pontokon Hülkenberg, Perez, Vettel, Alonso, Bottas, Räikkönen és Massa osztozott.
Hamilton előnye 9 pontra csökkent a bajnokságban, a konstruktőriben a Force India átvette a 4. helyet a Williamstől.
A világbajnokság a jövő hétvégén az Olasz Nagydíjjal folytatódik.