A sereghajtó Manor a tavaly év végi átszervezések mellett idénre motorszállítót is váltott, a a Ferrariról a Mercedesre álltak át. Az üzlet keretében megkapták a Merci neveltjét, a tavalyi DTM-bajnok Pascal Wehrleint, majd amikor az indonéz Rio Haryanto a szezon közepére kifutott a pénzből, az ő helyére is a stuttgartiak utánpótlás-pilótája, Esteban Ocon került.
Ocon spái bemutatása kapcsán a sajtó elmésen el is keresztelte a Manort „Toto Rossónak”, utalva arra, hogy a Red Bull kiscsapatához hasonlóan immár a Merci-főnök Toto Wolffnak is van fiókalakulata.
Wolff maga sem tagadja, hogy ebbe az irányba mehetnek a dolgok:
„Amikor néhány évvel ezelőtt elindítottuk az F1-es projektünket, nem volt kapacitásunk utánpótlásprogram működtetésére is. Max (Verstappen) jó példa: kicsúszott a kezeink közül, mert nem volt működő rendszerünk (ahová felvehették volna). Csak GP2-es ülést ajánlhattunk volna számára, de az egyértelműen nem volt olyan vonzó, mint egy F1-es versenyzői hely a Toro Rossónál” – magyarázta az Autosportnak.
„A Manorral megegyeztünk Pascalról, jól is működik a dolog, és aztán Haryanto kidőlése Oconnak is lehetőséget adott. Tárgyaltunk pár hétig, sikerült ésszerű egyezségre jutnunk, emellett bizonyos területeken támogatjuk a Manort. Kezd változni a kapcsolatunk jellege.”
„Nem vagyunk résztulajdonosok, nem is tervezzük ezt, nem szeretnénk beszállni, pénzügyileg támogatni. A fő célunk, hogy a Mercedesszel bajnoki címeket szerezzünk, de emellett megférne a mostaninál komolyabb együttműködés a Manorral. De a résztulajdonosként vitt utánpótláscsapatot illető elképzelés nem változott, nem lesz második Forma-1-es alakulatunk.”
A Manor Wehrleint és Ocont a motorokra kapott árengedmény fejében alkalmazza, ez a jövő évben is folytatódhat, ha megtartják őket, igaz, Ocon jövőre már a Renault versenyzője is lehet, hiszen 2014-ben az ő programjuk neveltje volt, és „kölcsönbe” vissza is kapták a Mercedestől, hogy idén tartalékosként alkalmazzák.