A Williamsnél mindkét pilóta, Valtteri Bottas és Felipe Massa szerződése is kifut az év végén, és míg a saját nevelésű finn versenyző megtartása valószínűnek látszott, a brazil veterán maradása bizonytalannak látszott.
A patinás angol csapathoz 2014-ben érkezett Massát idén a Renault-val hozták szóba, de miután sem ott, sem a Williamsnél nem kapott versenyzői ülést 2017-re, a hétvégi Olasz Nagydíj előtt bejelentette visszavonulását. Az őt a mai napig imádó tifosóktól érzelmes búcsút várhat Monzában.
„Hadd kezdjem azzal, hogy köszönetet mondok a feleségemnek és édesapámnak, az egész családomnak, a menedzseremnek, Nicolas-nak, és mindenkinek aki támogatott a pályafutásom során! Hálát adok Istennek, amiért ilyen lehetőségeket kaptam az életben, és mindenek előtt azért, hogy vigyázott rám! Mindegyik csapatom különleges élménnyel gazdagított, nem csak a Forma-1-ben. Nagyszerű emlékeket gyűjtöttem az évek során, minden egyes csapatom segített azzá válni, aki ma vagyok. A pályafutásom minden elképzelésemet felülmúlta, büszke vagyok arra, amit elértem” – nyilatkozta a 35 éves Sao Pauló-i versenyző.
„Végül: nagy megtiszteltetés, hogy egy olyan nagyszerű csapatnál fejezhetem be a karrierem, mint a Williams. Megható lesz, amikor az Abu-Dzabi Nagydíjon a 250. versenyemen lezárom a Forma-1-es pályafutásomat!” – tette hozzá.
Massa a hazai gokartozás után Európában az Euro Formula 3000-ben szerzett nevet magának, a Ferrari-partner Sauber 2002-ben igazolta versenyzőként. A bukdácsolós első év után a Ferrari tesztpilótaként dolgoztatta az ifjoncot 2003-ban, majd további két évig a svájci alakulatnál versenyzett.
A Michael Schumacher keze alatt fejődő tehetség 2006-ban mutatkozott be a maranellói alakulatnál a német legenda mellett, első idényében két futamot nyert, köztük hazai versenyét, a Brazil Nagydíjat.
Barátja és mentora, Schumi kiszállása után Kimi Räikkönen csapattársaként segített a finn bajnoki címének megszerzésében 2007-ben, majd 2008-ban ő küzdött a végső sikerért a mclarenes Lewis Hamilton ellen. A 2008-as Brazil Nagydíjon Massa a maximumot nyújtva megnyerte a versenyt, a befutónál világbajnoknak érezhette magát, egészen addig, amíg a minden idők legizgalmasabb szezonzárójának tekinthető verseny végén Hamilton az utolsó kanyarban előre nem lépett az 5. helyre, ami neki juttatott több pontot és a bajnokságot.
A brazil versenyző 2009-et is viszonylag jól kezdte az amúgy nem túl versenyképes Ferrarival, azonban a Magyar Nagydíj időmérőjén életveszélyes fejsérülést szenvedett, amikor eltalálta egy, a Rubens Barrichello Brawnjából kipattant rugó. Massa az év hátralévő részét kihagyta.
2010-ben a brazil Ferando Alonso csapattársaként a háttérbe szorult, a törés leginkább a Német Nagydíjhoz köthető, amikor az addig vezető Massát a spanyol elengedésére szólították. (Fernando gyorsabb nálad…)
A másodhegedűsként eltöltött további négy ferraris év után a versenyző a Williamshez igazolt, méghozzá a legjobbkor, hiszen az új turbókorszakban az előtte történelmi mélyponton járó angol csapat a Mercedes-motorral a harmadik erővé emelkedett, jött még néhány dobogó.
Massa a múlt hétvégi Belga Nagydíjjal bezárólag F1-es pályafutása során 11 futamgyőzelmet, 16 pole pozíciót, 15 leggyorsabb kört szerzett, 41-szer állt dobogóra. Otthon felesége, Raffaela és hatéves kisfia, Felipinho várja.
Helyére kortársa, a McLarentől valószínűleg távozó Jenson Button, még inkább honfitársa és druszája, az elmúlt két évben a Saubernél versenytő Felipe Nasr kerülhet a Williamsnél.