A Mercedes és a Honda a nyári szünetet követő első versenyhétvégére, Belgiumra vitt motorfejlesztéseket, míg a Ferrari ugyan elszállította Spába a saját újításait, de azokat végül csak most, Monzában vetik be.

A hazai versenyre a maranellói csapat a maradék három fejlesztési zsetonját használta el, ezután már csak finomhangolással, optimalizálással javíthatnak az erőforráson.

A motorgyártók zsetonjainak állása (keret/maradt)

Ferrari – 32/0
Honda – 32/3
Mercedes – 32/6
Renault – 32/21

Az átszervezett és Sebastian Vettel érkezésével frissített Ferrari tavaly három futamgyőzelemmel ígéretes javulást mutatott, 2016-ra már a bajnoki címért való küzdelmet tűzték ki célul, de ettől messze elmaradtak. Idén még nem győztek, és a konstruktőri versenyben már a Red Bull mögé, a 3. helyre szorultak.

Az Olasz Nagydíj előtt megkérdezték Sebastian Vettelt az okokról.

„Egyszerű: nem voltunk elég gyorsak, ezért nem szereztünk annyi pontot, mint szerettünk volna. Világos, hogy gyorsabb autóval nagyobb a győzelmi esély, több pont, jobb helyezések járnak. Így van ez. Voltam már abban a helyzetben is. De bízom benne, hogy leszünk még jobb helyzetben” – magyarázta csütörtökön Monzában.

vettel_monza_2
A Ferrari-elnök Sergio Marchionne idén kíméletlenül, türelmetlenül presszionálja a csapatot a jobb eredmények elérésére, miközben egyesek szerint Vettel türelme is fogyóban, máris kezd kiábrándulni a maranellói alakulatból.

„Nem érzem magam öregnek, szerintem van még időm (bajnoki címet nyerni a Ferrarival). De nem vagyok türelmes ember, épp ellenkezőleg. A csapatnál senki sem türelmes típus, mindannyiunknak nagy elvárásaink vannak, azt hiszem, ezt az év eleje óta többször is világossá tettük. A bajnoki címért akarunk küzdeni” – reagált.

„Mindent megteszünk a javulásért. Sok minden történik a pályán, de még több dolog a maranellói központban, hogy elérjük ezt” – tette hozzá.