A Red Bullnál jó előre tudták, hogy az igen kevés kanyart tartalmazó, elsősorban a motorerőt jutalmazó monzai pályán a Mercedes mellett a Ferrari is előttük járhat majd, azonban arra is számítanak, hogy a most következő versenyeken már nekik kedvező versenyhelyszínek következnek.

Elsőként a szingapúri utcai pálya, ami mindig is feküdt a Red Bullnak, az esélyeiket pedig tovább növeli majd, hogy frissített motorral is vágnak neki a versenyhétvégének, a Renault új csomaggal készül.

„Lesz pár apróság, amit viszünk, és úgy hallottam, a Renault is elkölt pár zsetont (a motorra). Mondjuk mi a gyárban már eléggé 2017-re koncentrálunk, úgyhogy részünkről tényleg inkább csak apróságok érkeznek” – mondta a csapatfőnök Christian Horner, amikor a Szingapúri Nagydíjra szánt frissítésekről kérdezte a Motorsport.com.

A lap úgy tudja, a Renault fejlesztéseihez az üzem- és kenőanyag-szállító, a Total újításai is párosulnak, amelyek együtt már egész érzékelhető teljesítményjavulást hozhatnak.

monza_f1_edz_16

Horner is kiemelte, hogy Monza után jöhet el az ő idejük.

„Úgy gondolom, Monza tisztán lóerőpálya, hosszú egyenesek és lassú kanyarok. Világos, nem meglepő, hogy ott végeztünk, ahol” – utalt az 5. és 7. helyre. „Azonban sokkal jobban állunk, mint egy évvel ezelőtt. Tudjuk, hogy olyan pályák következnek, amelyek jobban fekszenek majd az autóknak. Szingapúr, Malajzia, Japán és Mexikó – elvileg mindegyiken jók lehetünk.”

A Red Bull a nyári szünet előtt átvette a konstruktőri 2. helyet a Ferraritól, és bár a monzai 3-4. hellyel a Scuderia 11 pontra csökkentette a különbséget, nem látszik, hogy pusztán erőből képesek lesznek fordítani.