Bár a Red Bull még radikálisabb, a motorokat is érintő változásokért lobbizott, a 2017-es aerodinamikai frissítés alapjainak lefektetése elsősorban nekik köszönhető.

A jövő évi autó fejlesztésének előrehaladtával a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds csakis elismeréssel tud beszélni a Milton Keynes-i alakulat szerepvállalásáról.

„A Red Bull megérdemel egy vállveregetést, amiért ilyen nagyszerű munkát végeztek az autó koncepciójának kialakításával, fogták a Stratégiai Munkacsoport ötletét, és igazán stílusosan valósították meg” – utalt arra, hogy a 2017-es modellek sokkal belemenősebb, agresszívebb külsőt kapnak.

„Abból indultak ki, hogy az autó még akkor is úgy nézzen ki, mintha száguldana, amikor egy helyben áll. Ez igen, gondoltam magamban, nagyon jól sikerült megfogalmazniuk.”

A jövő évi Forma-1-es autók szélesebb kasztnit, alacsonyabb hátsó szárnyakat, szélesebb abroncsokat kapnak, leszorítóerejük és mechanikai tapadásuk, ezekkel együtt pedig kanyarsebességük is nő majd.