A Renault 2016-ra újjáalapított gyári csapata az idei évnek a Lotustól megörökölt Jolyon Palmnerrel, és az utolsó pillanatban elbúcsúztatott Pastor Maldonado helyére igazolt Kevin Magnussennel futott neki.
A csapatnál alig-alig titkolták, hogy csak jobb híján versenyeztetik pont őket, az is szinte biztosnak tűnik, hogy a jövő évre változik a felállás, ugyanis kell a hely az újonc Esteban Oconnak. Mellette – megint csak jobb opció híján – esetleg maradhatna Magnussen, de egyre inkább úgy fest, az ő megtartása sem fontos Enstone-ban.
A dán napilap, a BT szerint Magnussen 2017-es szerződéshosszabbítási opciója szeptember 30-án lejár, ha addig nem élesítik, a pilóta szabad préda a piacon (már ha kell valakinek).
A Renault csapatfőnöke, Frederic Vasseur bő egy hete arról beszélt, hogy mindenfelé, több kategóriára kiterjedően figyeli a lehetséges versenyzőket, és szeptember végén, október elején foglalkoznak majd a felállással, amikor „kitisztul a kép”.
A dán TV3 Forma-1-es kommentátora, Jan Hansen is úgy véli, hogy a Renault-nál nem sietek a szerződtetésekkel.
„A Renault-nak először teljesen kézbe kell vennie a csapat irányítását. Egyelőre nehezen találnak embereket az angliai központba, másodsorban foglalkozniuk kell a jövő évi autóval, mert ha nem sikerül jól, akkor mindegy is, hogy ki vezeti majd. Szóval a pilótakérdés most valószínűleg csak harmadlagos” – magyarázta, hozzátéve, hogy talán Magnussen sem tett meg mindent a megtartásáért. „Kétségem sincs afelől, hogy ha Kevin mutatott volna még 2-3, a szocsihoz hasonló (pontszerző) produkciót, akkor már meglenne a szerződése.”