A Ferrari eleve sokáig várt, hogy a Q1-ben kimenjen a pályára, ahol azonnal kiderült, hogy gond van a négyszeres bajnok futóművével. A csapat kérte, hogy maradjon még egy kört, hátha össze tud hozni egy továbbjutó kört, de esélye sem volt, sokszor három keréken ment.

Vettel erre a döntésre célozhatott, amikor a bokszba menet közölte, hogy hülyeség volt kint maradni.

„Megpróbáltuk megjavítani az autót, de ehhez nem volt elég időnk” – mondta Vettel. „Olyan, mintha eltört volna egy stabilizátor, de még meg kell néznünk mindent. Nagyon csalódott vagyok, szerencsére a másik autó rendben van.”

„Egy kicsit ideges voltam, mert úgy döntöttünk, hogy megyek még egy kört, de ez sem volt gyorsabb. Aztán kifutottunk az időből.”

Vettel tavaly a pole-ból indult Szingapúrban, most az utolsó helyről kellene csodát tennie. Megkérdezték tőle, hogy a szombaton történtek lehetőséget adnak-e a Ferrarinak arra, hogy kicseréljenek néhány dolgot az autóban.

„Nem tudom, de most lesz időn elgondolkozni ezen. Nagy csalódás, ami történt, de a helyzet azért nem kilátástalan. Ha lesz biztonsági autó, bármi megtörténhet, gumink is sok maradt, a stratégiával is okozhatunk meglepetést. Az autó elég jó volt ahhoz, hogy az első sorba kerüljünk vele.”

Kimi Räikkönennek sem volt igazán jó időmérője, noha a pole-ról álmodott, végül ötödik lett. „A szabadedzéseken egy kicsit közelebb voltunk, de ott nem lehet mindig valós képet kapni az erőviszonyokról” – fogalmazott a finn.

„Az ötödik hely csalódás, de azt hiszem, majdnem mindent kihoztunk az autóból. A Q3-ban egész jó volt az első köröm, elégedett voltam vele, de tudtam, hogy a javításhoz bevállalósabbnak kell lennem.”

„Keményebben nyomtam, több kockázatot vállaltam, emiatt már az első kanyar széles lett kissé, és az utolsó szektorra is elment a tapadás. Az autó jól viselkedik, de több tapadásra lenne szükség, hogy gyorsabbak legyünk.”