Nico Rosberg rajt-cél győzelmet aratott a 2016-os Szingapúri Nagydíjon, Daniel Ricciardót és Lewis Hamiltont megelőzve. A mercedeses győzelme a futam utolsó 12 körben került veszélybe, amikor Red Bull-os ellenfele frissebb gumikra váltva megpróbálta elkapni, végül az utolsó körben be is érte, de az előzést már nem tudta megpróbálni. Rosberg bizonyította kiemelkedő képességét, ahogy használt abroncsokon hibátlanul vezetve jutott el a célig, 4 tizeddel Ricciardo előtt.

A hétvégén 200. futamán induló német idén nyolcadik alkalommal végzett élen, összességében pedig 22. alkalommal sikerült neki, Szingapúrban először. Győzelmével a bajnokságban átvette a vezetést csapattársával szemben (273 – 265 pont).

Hamilton ismét mentett, mert egy ideig a negyedik helyre is került a futamon, amikor Kimi Räikkönen a pályán megelőzte, de a második kerékcseréknél visszavette a dobogós helyet. Bár az időmérőn műszaki hiba miatt leszerepelt, vasárnap fantasztikusan tejesített Sebastian Vettel, az utolsó helyről az ötödikre jött fel, megelőzve Max Verstappent és Fernando Alonsót. A spanyol is megmutatta mire képes ő és a lassan javuló McLaren-Honda, idén már ötödik alkalommal szerzett pontot. A pontszerzők tízes listáját a 17. helyről előrekapaszkodó Sergio Perez, a Toro Rossóval végre jó versenyt produkáló Danyiil Kvyat és a renault-s Kevin Magnussen teszi teljessé. szing_bajn_1 Így zajlott a futam 30 fokos levegő- és 35 fokos aszfalthőmérséklet mellett, a reflektorok fényében sorakoztak fel a Forma-1-esek a Marina Bay pálya rajtrácsára a 2016-os Szingapúri Nagydíjon. A pole-ba a szombaton fölényesen győző, 200. F1-es versenyén induló Nico Rosberg állt, mellé a Red Bull ausztrálja, Daniel Ricciardo. A Mercedes címvédője, Lewis Hamilton „csak” a 3. rajtkockát szerezte meg, ő a másik Red Bull-ost, Max Verstappent kapta maga mellé. A Ferrarit Kimi Räikkönen képviselte a harmadik sorban, mellé a Toro Rossó-s Carlos Sainz állt, a negyedik sorba Danyiil Kvjat és a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, az ötödikba a mclarenes Fernando Alonso és a williamses Valtteri Bottas állt. szing_f1_14 Az időmérős 10., Sergio Perez sárga zászlós kihágás miatt 8 helyet esett vissza, a 17. rajkockába állt, míg Sebastian Vettel csak a 22. helyre kvalifikált, a Ferrari motort és sebességváltót is cserélt nála, hogy legalább valami haszna legyen a mezőny végi startnak. Romain Grosjean a bokszból indult volna, de nem készültek el az autóval időben. Az élmezőnyből a Red Bullokon volt a tartósabb, szuperlágy keverék, mindenki más az ultralágyon, míg Vettel a lággyal. A lámpák kialvásakor Rosberg jól lépett el, Ricciardo tartotta a 2., Hamilton a 3. helyet. Hülkenberg volt a nagy vesztes, a helyezkedésnél Sainz meglökte, megpördült, a falnak csapódott, össze is tört a Force India. Bottas defektet kapott, ő is visszaesett a mezőnyben. szing_f1_22 Biztonsági autót rendeltek el. Bottas kereket is cserélt az első kör végén, de veszélyesen engedték ki Vettelre. A safety car a 3. körre engedte el a mezőnyt, a sorrend Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Sainz, Verstappen, Massa és Magnussen volt a top10-ben. A versenyirányítás és/vagy egy marshal nagyot hibázott, a pályamunkás ugyanis még odakint volt, amikor az autók már teljes sebességgel repesztettek felé. Életveszélyes helyzet volt, de ki tudott szaladni. szing_palyamunkas A versenyigazgatóság Sainzot egy félig leszakadt, veszélyesen lógó aerodinamikai elem miatt fekete-narancs zászlóval bokszkiállásra utasította a 6. körben. A 8. körben ment ki, a szerelő egy pillanat alatt letépte a terelőt, közben kereket is cseréltek nála, szuperlágyakat kapott. A 10. körben Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Verstappen, Massa, Magnussen és Gutierrez haladt a pontszerző helyeken. A vezető németet és csapattársát is a túl meleg fékek kímélésére utasította a csapat. Verstappen a 14. körben ment ki kereket cserélni, szuperlágyat kapott. A 15. helyre, Ocon mögé, húzós volt a becsatlakozás, de sikerült elmennie a Manor újonca mellett. Alonso a 15. körben kapta meg a piros jelzésű Pirelliket, a 16. körben Ricciardo és Hamilton járt kint, az előbbi szuperlágyat, az utóbbi lágyat kapott. Rosberg egy körrel később vette fel a lágyakat. Räikkönen sem bírta sokkal tovább, a 18. körre nála is új abroncsok érkeztek, szuperlágyak. A biztonsági autós szakasz alatt cserélők és/vagy nyújtott első etapot vivők szépen lassan előrébb jutottak, Rosberg vezetett, mögötte, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Perez, Vettel, Alonso, Kvjat, Verstappen és Massa volt a top10-ben. Kvjat és Verstappen öldöklő csatát vívott, a tavasszal megcserélt pilótáknak presztízskérdés volt a dolog, egyikük sem akart engedni. Vettel a 25. körben ejtette meg első cseréjét, ultralágyakat tettek fel neki, a 13. helyre tért vissza a pályára. Perez a 26. körben a második cseréjét is letudta, a harmadik etapra is lágyakat kapott. A Ferrari németje a 27. körben, Gutierrez és Sainz megelőzésével ért fel a pontszerző helyre. A 28. körben Verstappen újra a bokszban járt, megint szuperlágyakat tettek fel, így várt még rá egy további kerékcsere. Féltávnál Rosberg 4 másodperccel vezetett Ricciardo előtt, utánuk Hamilton és az őt üldöző Räikkönen, Alonso, Kvjat, Magnussen, Vettel, Gutierrez és Perez haladt a top10-ben. Daniel Ricciardo autójára a 33. körben tettek fel lágy gumikat, ugyanekkor Räikkönen elvette a 2. helyet Hamiltontól, de aztán a 34. körben Rosberggel egy időben ment is a bokszba, ők is a sárga jelölésű abroncsokra kerültek. szing_f1_15   A címvédő a 35. körben járt kint, szintén lágyakért, majd Rosberg, Ricciardo és Räikkönen mögé, a 4. helyre került. 20 körrel a leintés előtt a top10 sorrendje így alakult: Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Hamilton, Vettel, Verstappen, Alonso, Perez, Massa, Kvjat. A gumistratégiát kiválóan végrehajtó renault-s Magnussen ekkor friss gumikkal állt a 11. helyen. A Ferrari Vettelnek az utolsó 18 körre ultralágyakat adott, a 6. helyről kellett hajráznia. Verstappen a 45. körben kapta meg az utolsó lágy szettjét, miközben Button végleg beállt a garázsba.

Hamilton a 46. körben cserélt, szuperlágyakat kapott, Räikkönent el is kezdte sürgetni a csapat. A finnt ki is hívták, ultralágyakat tettek fel neki, azonban a Mercedes mögött ért ki a bokszutcából. A pályán, előzéssel kellett visszavenni a 3. helyet.

Az első két helyen is indult a hasonló játék: Ricciardo a 48. körben szuperlágyakat kapott, Rosberget viszont nem hívták ki, pedig nagyon sok időt, körönként 2-3 másodpercet veszített a kopott abroncsokon. Az ausztrálnak 11 kör alatt kellett ledolgoznia 22 másodperces előnyt.

Öt körrel a vége előtt Rosberg már csak 5 másodperccel vezetett Ricciardo előtt, mögöttük Hamilton, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Alonso, Kvjat, Perez és Magnussen állt a pontszerző helyeken.

Ricciardo lendülete az 58. körre tört meg, alig hozott Rosbergen, aki fellélegezhetett, az ausztrál azért az utolsó körre teljesen felzárkózott rá, de a német tökéletesen uralta a helyzetet, épp behozta a Mercedest az első helyen. 200 Forma-1-es nagydíján teljesen megérdemelten győzött.

szingapur_interju

Az egész hétvégén erőtlen Hamilton hozta a 3. helyet, Räikkönen Verstappen rossz rajtjának köszönhetően egy helyet javított, Vettel azonban a mezőny végéből hozta az 5. pozíciót. A Red Bull holland ifjonca körbeért, Alonso, Perez, Kvjat és a renault idei második top10-es eredémnyét elérő Magnussen viszont mind kiemelkedőt hozott a maga helyezésével.

szing_fut