A Mercedes idei kuplungproblémái közismertek, Nico Rosberg és Lewis Hamilton jó néhányszor rosszul járt már a rajtoknál. A múlt vasárnapi Szingapúri Nagydíjon a Red Bull-os Max Verstappen volt az, aki a lassú elindulás miatt több helyet is veszített, sőt még közvetetten balesetet is okozott.

A 4. helyről kezdő holland tini autójában is a kuplung rakoncátlankodott, árulta el a csapatfőnök, Christian Horner.

„A bajt kuplungprobléma okozta. Már szombaton hibát gyanítottunk, az FIA-tól engedélyt kértünk, hogy megvizsgálhassuk, ki is szedtük. Az FIA szakemberei nem találtak rajta hibát, ezért nem cserélhettük ki, de a probléma visszatért, amikor (a rajtnál) hirtelen nagy nyomatékot kellett átvinnie, a kerekek ki is pörögtek. Hülkenberg balesetével együtt nagyon sokat veszített így az első kanyarig.”

szing_f1_26

Verstappen végül küzdős, melós futamot teljesítve a 6. helyig kapaszkodott vissza.

„Sokat ment mások mögött, igyekezett előzgetni, de emiatt gyorsan ki is nyírta a gumijait az első két etap végére. Utána, a futam második felére viszont egyre jobban összeállt a versenye” – mondta Horner.

A holland ifjoncnak az előrekapaszkodás közben meggyűlt a baja Red Bull-os elődjével, Danyiil Kvjattal, aki igen keményen védekezett vele szemben. Horner leszögezte, hogy nem volt probléma az orosz viselkedésével, fel sem merült, hogy félreállítsák őt: „Versenyben voltak. Számunkra a Toro Rosso pontjai is ugyanolyan értékesek, és amúgy is kétlem, hogy Danyiil hallgatott volna bárkire is.”