A Honda 7 zseton felhasználásával frissített motort adott a McLarennek a Belga Nagydíjra, de nagyon úgy tűnik, hogy a jövő hétvégi Maláj Nagydíjra is visznek újdonságot, ez viszont hátrasorolásokkal jár majd a versenyzők számára.
„Spában új motort vetettünk be, de onnantól még kilenc futam volt hátra, szóval mindenképp kell még egy motor a szezon végéig. Ha a kilencet megfelezzük, akkor Malajzia, Japán vagy az USA lehet a bevetés helyszíne. De Japánban nem akarunk büntetést, szóval Malajzia a logikus. Még egyeztetünk a csapattal. Nem hiszem, hogy a szurkolók hagynák, hogy Japánban kapjunk büntetést, akkor be se tehetném a lábam a pályára” – magyarázta az Autosportnak a Honda Forma-1-es főnöke, Haszegava Juszuke.
A japán szakember kérdésre hozzátette, hogy még azt is meg kell beszélni a McLarennel, hogy mindkét vagy csak az egyik pilóta kapja-e meg a frissített erőforrást Szepangban.
„Taktikai szempontból és a konstruktőri bajnokság miatt nem szeretném, hogy mindkét autó a mezőny végéből rajtoljon. Jobb lenne, ha osztott taktikán lennének az autók” – mondta el saját álláspontját.
Haszegava egyelőre nem tudta megmondani, hogy a maradék három zsetonjukat mire is költik. Bár a belső égésű motorra szeretnének koncentrálni, a frissítés finomhangolása nagyon időigényes lehet, ezért szóba jöhet valamilyen tömegcsökkentési, megbízhatósági, esetleg a teljesítményt más módon növelő fejlesztés is.