A Forma-1-hez az Olasz Nagydíjon csatlakozott hivatalosan az új szponzor italpartner, a Heineken. A holland sörgyártó óriás elsősorban Max Verstappen jelenléte miatt, a fiatalok elérésére lépett be a sportágba, de vannak konkrétabb ötleteik is.
A Heineken globális brandigazgatója, Gianluca Di Tondo az európai piacon elért sikerek után az F1-en keresztül az ázsiai régióban szeretne terjeszkedni, még pontosabban Vietnamban szeretnének futamot.
„Egyszerű a válasz: Ázsia, Vietnam” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, hogyan bővítené a versenynaptárt. „A helyi partnerünkön keresztül jelen vagyunk Vietnamban, Monzában vendégül is láttuk őket, teljesen el voltak varázsolva. Szóval miért is ne lehetne egy futam Ho Si Minh városban (korábbi nevén Saigon – a szerk.)?”
Vietnam első profi autóverseny-pályáját az év elején nyitották meg a város közelében, igaz, a Forma-1-es rendezéshez még jelentős fejlesztésekre lenne szükség.
A Heineken deklaráltan szeretné a Forma-1-et közelebb hozni a nézőkhöz, nyitottabbá tenni a szurkolók felé, így alapvetően bizakodva fogadják az új tulajdonost, a hasonló célokat megfogalmazó Liberty Mediát:
„Szeretnénk tisztán látni azt illetően, merre indulnak a dolgok, tájékozódunk Bernie-nél arról, hogyan változhatnak a dolgok a tulajdonosváltás kapcsán. De jó hír, hogy egy médiacég érkezik a Forma-1-be. Ne feledjük, a show-bizniszről, a szórakoztatóiparról beszélünk! Szóval a terület szakértőit örömmel fogadjuk, hiszen valószínűleg elmozdulnak majd a jelenlegi céges, VIP-jellegtől és nyitnak a nagyközönség felé. Emellett az amerikai piac is kinyílhat, olyan helyekre juthatunk el, mint például Las Vegas. Fantasztikus lenne!” – magyarázta Di Tondo az F1 hivatalos oldalának.