Romain Grosjean számára katasztrofálisan sikerült a Szingapúri Nagydíj hétvégéje, a francia folyamatosan panaszkodott az autóra, az időmérőn falnak ment, a futamon pedig el sem tudott indulni. A Haas akkor tanácstalan volt, de azóta megvan a magyarázat és a javítás is.
„Kielemeztük a történteket, hogy kiderüljön, mi volt a gond, és lépéseket tettünk, hogy ne ismétlődhessen meg. A fékerő-visszatápláló rendszer egy nagyon összetett dolog, azonban a probléma igen egyszerű volt. Egy csatlakozó jött ki a helyéről. A csatlakozó eléréséhez viszont ki kell szerelni a sebességváltót, erre viszont nem is lett volna idő” – magyarázta a csapatfőnök, Günther Steiner.
„Az európai központban legyártunk egy kütyüt, ami biztosítja, hogy a csatlakozó a helyén maradjon, elküldjük Malajziába, fel is kerül majd az autóra, mielőtt pályára lépnénk” – tette hozzá.
A Haas – a legtöbb riválishoz hasonlóan – már lezárta az idei autó érdemi fejlesztését, 2017-re koncentrálnak, azonban Szepangban még kipróbálnak egy új első szárnyat.
„Szingapúrban nem használtuk, mert a pilóták nem tudták rendesen beállítani, Malajziában újra nekifutunk. Szingapúrban a falak miatt nagyon nehéz bármit is tesztelni, az aerodinamikai adatok szeszélyesek, amikor falak között halad az autó. Az új fékhűtők beváltak, azok már maradnak is az idény végéig” – mondta Steiner.