A mercedeses Nico Rosberg az idei Magyar Nagydíj kaotikus időmérőjének végén a Fernando Alonso kicsúszása miatt lengetett dupla sárga zászlók mellett csak jelképes lassítással szerezte meg a pole pozíciót, ami komoly vitát váltott ki.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting jelezte, hogy a későbbi, dupla sárga zászlót igénylő estekben piros zászlóval szakítják majd meg az időmérőt, ez azonban nem valósult meg, két hete Szingapúrban a Force Indiá-s Sergio Perez is kettős sárga mellett futott mért kört (ami miatt később meg is büntették).
Whiting a Maláj Nagydíj hétvégéjén a pilótákkal és a csapatokkal való egyeztetés után úgy döntött, pontosítja a sárga zászlók időmérőkön való alkalmazására vonatkozó irányelveket, mostantól egyértelműen, határozottan ejteni kell a gyors kört.
„Ahhoz, hogy a versenybírók megfelelőnek fogadják el a dupla sárga zászlós lassítást, egyértelműen látszania kell, hogy a versenyző nem próbált értékelhető köridőt teljesíteni, azaz gyakorlatilag fel kell adnia a kört (ez nem jelenti azt, hogy a bokszba kellene hajtania, hiszen a pálya akár a következő körben tiszta lehet)” – írta a csapatoknak kiküldött körlevelében.
Az egyszeres sárga zászlókat illetően Whiting leszögezte, hogy bizonyíthatóan korábbi és/vagy jelentős lassítás számít elfogadhatónak, előzni pedig csakis nyilvánvalóan sérült, defektes, meghibásodott autót szabad az érintett szektorban.