A jelentősen átalakuló autók és a hozzájuk igazított, vadonatúj abroncsok minél alaposabb, hatékonyabb tesztelése érdekében a Pirelli és vele a Mercedes-csapat azért lobbizik, hogy legalább az egyik szezon előtti tesztet a kiszámítható és reprezentatív hőmérsékletet biztosító Bahreinben tartsák 2017-ben.
Azért csak lobbiznak, mert a szabályok előírják, hogy a téli teszteket Európában kell tartani, az ilyen késői változtatáshoz pedig a csapatok teljes egyetértése kellene. Ha a Red Bullon múlik, biztosan nem jön össze a dolog.
„Személy szerint úgy gondolom, hogy maradnunk kell Európában. A csapatok 65-75 százaléka pénzügyi gondokkal küszködik, szóval szerintem pénzügyileg felelőtlen lenne a gyártól másfél órányi távolságnál messzebb utazni, amikor az autó fejlesztésén kell dolgozni, és február végén, március elején már Spanyolországban is kezd melegedni az idő” – idézte a Motorsport.com.
„Hacsak nem adnak hozzá pénzügyi támogatást – márpedig alig hiszem, hogy a Mercedes állja majd a bahreini szállítási költségeket mindenkinek -, felelőtlen dolog diktálni, belekényszeríteni a többi csapatot ebbe a tesztbe. A Red Bull megengedhetné magának, hogy Bahreinbe menjünk, de szerintem jobb, ha Barcelonában tesztelünk.”
Horner kiemelte, hogy a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes tesztelésre átalakított öszvér modelljeivel amúgy is dolgoznak majd a Pirelli gumijain télen:
„Abu-Dzabiban három külön, plusz decemberben egy közös gumitesztet is tartunk a Pirellivel. Az első futamokon használandó gumik ezeknek a teszteknek az eredményeiből születnek, szóval tényleg nem látom logikusnak, hogy feleslegesen további óriási költségekbe verjük magunkat.”