A Ferrari az év elején még közel volt a Mercedeshez, azóta viszont folyamatosan gyengült az alakulat, már a Red Bull is megelőzte. A Mercedes nagyban köszönheti fölényét annak, hogy motormódot tud váltani az időmérőn és a versenyek bizonyos fázisaiban is, ez önmagában három tizedet jelent körönként.

Amikor Szepangban Nico Rosberg Kimi Räikkönent üldözte, a finn mondta a csapatnak, hogy minden erőre szüksége lenne, de nem válthatott motormódot.

Räikkönen nem mondta ki, de célzott rá, hogy a motormódok közötti eltérések jelentik a legnagyobb különbséget a két csapat idei küzdelmében.

„Csak találgatjuk, hogy mit csinálnak és mekkora a különbség valójában, de láttunk már ezt-azt korábban. A versenyek egyes szakaszaiban és az időmérőn gyorsabbak. Mindenkinek van GPS-e, szóval látjuk, mi történik” – fogalmazott a finn.

„A tőlünk telhető maximumot adjuk, csak ennyit tehetünk. Javítanunk kell bizonyos dolgokon, de ebben semmi újdonság nincs. Gyorsabbá kell tennünk az autót, hogy izgalmas csatákat vívhassunk a pályán.”

„Folyamatosan próbálunk javítani mindenen. Az időmérőn nem vagyunk olyan gyorsak, mint a Mercedes, így fura lenne elvárni, hogy hirtelen megverjük őket vasárnap. De versenykörülmények között általában jobbak vagyunk.”