A Renault a múlt hét végén bejelentette, hogy 2017-től az eddig a Force Indiánál versenyző Nico Hülkenberg vezeti majd az egyik autójukat, de a leendő csapattárs személye még nem dőlt el.

Képben van a williamses Valtteri Bottas, a jelenlegi párosból esélye lehet Kevin Magnussennek, de a Renault-kötődéssel is rendelkező francia Mercedes-ifjonc, az idén a Manornál vezető Esteban Ocon is a favoritok közé sorolható.

Annyi biztosnak tűnik, hogy a 29 éves Hülkenberg nem lesz első számú, kiemelt pilóta, a csapatfőnök, Frederic Vasseur a Mercedes útját kívánja járni:

„Miért is ne lehetne két első számú pilótánk? A Mercedesnél tökéletesen bevált a dolog. Nekem nem tetszik az a rendszer, amikor ott egy csúcspilóta, és egy másik az ő árnyékában. A versengés csak javítja a teljesítményt. Nézzük csak meg a Mercedesnél folyó párharcot, a pilóták előbbre vitték a csapatot. Mi is két ugyanolyan tehetséges versenyzőt szeretnénk.”

barc_f1_37

Ocon az egyik fő esélyes

Akárki is kerül Hülkenberg mellé, a csapattársával jövőre még biztosan nem a bajnoki címért küzdenek majd, erre még jó pár évet kell várni…

„Ghosn úr (Carlos, Renault-elnök) világos célt fogalmazott meg. Nem a részvételért vagyunk itt, sikert vár a csapattól. Természetesen egyszer végigcsinálta már ezt a ciklust, tudja, hogy mennyi idő a bajnoki címig jutni, így reális menetrendet jelölt ki erre” – magyarázta a csapat technikai főnöke, Bob Bell.

„A jövő év egyértelmű előrelépést hoz majd, belépünk a középmezőnybe, ott már versenyképesek leszünk. 2018-ban már dobogókért megyünk, és így tovább, négy-öt év múlva már igazi bajnoki esélyesként akarunk küzdeni. Ha megnézzük, meddig tartott ez a Red Bullnak, miután megvette a Jaguart, a Renault-nak, amikor korábban átvette a Benetton, vagy épp a Mercedesnek, amikor megvette a Brawnt, mindhárom esetben öt év múlva jött a bajnoki cím. Mi is ezt tűztük ki magunk elé. Szerintem ez reális és egybevág a céges elvárásokkal is.”