A Forma-1-ben 2017-re alaposan átalakul az autók aerodinamikája, jelentősen nő a leszorítóerő, szélesebbek lesznek a gumik, nő a kanyarsebesség, csökken majd a köridő.

Nagy kérdés persze, hogy mely csapatok csípik el a módosításokat jól, és kik lesznek azok, akik rossz irányba indulnak a fejlesztésekkel. Bár az erős pénzügyi háttér, a jó csapatinfrastruktúra komoly előny, az immár háromszoros konstruktőri bajnok Mercedes főnöke, Toto Wolff nagyon óvatosan tekint 2017-re, számol azzal, hogy véget ér a dominanciájuk, egy másik alakulat juthat nagy előnyhöz.

„A teljesítményünk már idén sem olyan domináns, mint tavaly, a stabil szabályok következménye az egyre kisebb fejlődés. Mindig is azt mondtuk, hogy ne nyúljunk a szabályokhoz, és akkor csökkenni fog a csapatok közti különbség, eljutunk majd a szoros versenyig. De valaki úgy döntött, hogy újítani kell a jövő évre, szóval most minden indul az elejéről” – magyarázta az osztrák szakember.

Emlékezetes, hogy a 2009-es radikális aerodinamikai szabályváltozások nagy nyertese a Brawn GP, valamint az addig csak középcsapat Red Bull volt, a turbós hibrid erőforrásokra való 2014-es áttérés pedig a Mercedesnek hozott szinte példátlan sikerkorszakot.