A Red Bull-os Max Verstappen idén jó néhányszor védekezett már igen rizikósan, a határokat feszegetve. A holland tinit még egyszer sem büntették meg, de az idősebb, tapasztaltabb kollégák többször is felemelték a szavukat.

Úgy hírlik, hogy az austini pénteki versenyzői értekezleten végül hivatalosan is téma lett Verstappen védekezési technikája, a német Auto Motor und Sport szerint a haasos Romain Grosjean hozta fel a kérdést, majd Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen is felszólalt.

verstappen_raikkonen

A nem épp bőbeszédűségéről ismert Räikkönen állítólag három percig beszélt folyamatosan, amiből úgy tűnik, hogy a nyilvánosságnak szánt nyilatkozataival ellentétben azért komoly gondja van Verstappennel.

A pilóták szeretnék, ha a versenyigazgató Charlie Whiting pontosítaná a szabályokat, hogy a megtámadott pilóta az első fékezés után már nem változtathasson irányt, ne blokkolhassa az előzni próbáló ellenfelet.

A Force Indiá-s Nico Hülkenberg így magyarázta a dolgokat az AMuS-nak:

„Otthonról, a kanapé kényelméből nézve úgy tűnik, hogy jobb és bal oldalt is van hely az előzésre, de tudják mennyire szűk tud lenni a pálya 330-as tempónál? Ha már megkezdtük a fékezést, és az elöl haladó akkor húzódik be, akkor nem sok lehetőség van. Vagy ütközés lesz belőle, vagy az, amit legutóbb Lewis kényszerült tenni (Szuzukában), amikor kiengedte az autót, esetleg a falban végezzük. Nem szabad várnunk a lépéssel addig, amíg nem történik valami nagy baleset.”