Ahogy a Vezess is megírta, a pénteki versenyzői értekezlet után, amelyen a Max Verstappen által idén többször is alkalmazott féktávon való irányváltásos védekezésről tárgyaltak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályt alkotott a „Verstappen-manőver” ellen.
A Verstappennel két hete Japánban csatázó, a féktávos manővernek áldozatul eső Lewis Hamilton így beszélt az új szabályról:
„A tízéves Forma-1-es pályafutásom alatt is megvolt ez az íratlan szabály, az összes versenyző ismerte. Csak az új versenyzők, az ifjoncok nem tartják magukat ahhoz, ami előtte közmegegyezés volt. Érdekes, ha az újak más véleményen vannak, más utat választanak, de fontos, hogy mindannyian tiszteljük a versenyzőtársakat. Komoly sebességgel megyünk, szóval szabad védekezni, de a féktávon már ne legyen mozgás. Jó, hogy Charlie (Whiting) hallgatott a versenyzők többségére. Egyértelmű, szigorú szabályok kellenek, mert ha belefér a féktávon mozgás, akkor mindannyian egyre veszélyesebben fogunk vezetni.”
A maga 300 futamával a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, Jenson Button is üdvözölte a szigorítást:
„Szerintem ez helyes döntés. Úgy gondolom, hogy mindig is volt egy íratlan szabály, hogy a féktávon nem mozgunk, ha valaki előzni próbál. Az előzési szituációban minden a határon van, a határokat feszegetjük. Ha valaki bemozdul eléd a kinézett ívre, baj lesz. Vagy ráfutsz az autóra, vagy elkerülöd és a falban végzed. A pályafutásom 15 évében ez volt a gyakorlat, csak az elmúlt egy-két évben lett ez gond. De most tisztázták a dolgot, örülök neki.”
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel így értékelte az újítást:
„Egyszerű ez: amikor én bekerültem a Forma-1-be (2007-ben), létezett ez az íratlan szabály. Az elmúlt időszakban viszont voltak helyzetek, amikor szankció nélkül megúszták (a mozgást), ez pedig azt az üzenetet közvetítette, hogy most már szabad a pálya mindenkinek, ami viszont nem helyes, mert így várható volt, hogy történik valami. Helyes lépés volt (a szabálymódosítás.)”
Míg a pilóták örültek a szigorításnak, a csapatfőnökök kevésbé voltak oda:
„Lényeges, hogy tisztázták a kérdést” – kezdte Verstappen főnöke, Christian Horner. „De vigyáznunk kell, hogy ne szabályozzunk túl mindent. Mostanra négy különböző szabály foglalkozik az előzéssel, ami egyértelműen túl sok.”
A Mercedes-főnök Toto Wolff is hasonlóan beszélt: „Hozhatunk még 200 további szabályt, de ez azzal fenyeget, hogy még komplikáltabbá válik a versenyzés. Ha a versenybírók akkor lépnek, amikor valaki elkerülő manőverre kényszerül, ezentúl sok elkerülő manővert látunk majd.”