A Mercedes lágy, míg a Red Bull a gyorsan elhasználódó szuperlágy gumikkal jutott tovább a mexikói időmérő második szakaszából, a versenynek így különböző taktikával vág neki az első és a második sorból induló csapat.
Daniel Ricciardónak egy hete Austinban bejött a szuperlágy gumi, le tudta rajtolni Nico Rosberget, ezúttal azonban merészebbnek tűnik ez a stratégia. A szabadedzéseken mindenkinek meggyűlt a baja a szuperlágyakkal, a lágy és a közepes tűnt az ideális versenyguminak.
„Nehéz dolga lesz a Mercedesnek ellenünk” – vélekedett Christian Horner Red Bull-főnök. „Ha ugyanolyan stratégiát választottunk volna, megágyaztunk volna egy unalmas versenynek.”
„Úgy gondoljuk, a lehető legjobban döntöttünk, de meglátjuk, mi történik az első kanyarig. A rajt dönő lesz, mert hosszú az út az első kanyarig, a tapadás fontos. Kockáztattunk a döntéssel, de úgy érezzük, ennek a stratégiának több az előnye, mint a hátránya.”
Niki Lauda nem így gondolja. „Majd meglátjuk, mit hoz a Red Bullnak, hogy a lágyabb gumira voksoltak” – nyilatkozta az osztrák. „Számunkra valószínűleg előnyösebb a keményebb.”
„De majd a versenyen elválik. Austinban hasonló volt a helyzet, de ott a Red Bull megosztotta a stratégiát a pilótái között. Úgy gondolom, hogy most mi választottunk jobban.” Rob Smedley, a Williams főmérnöke szerint a szuperlágy gumi akár 12 méter előnyt is jelenthet az első kanyarig.
Kiderült az is, hogy Nico Rosberg miért szenvedett annyira az időmérőn. „Nico nem talált rá a helyes egyensúlyra, küzdött a gumik tapadásával.”
„Lewis agresszívebben bánt a gumikkal, és gyorsabban fel tudta melegíteni őket. Nico nem talált bele az ideális működési tartományba, ez csak a kvalifikáció végén sikerült neki.”