Tiszta szerencse, hogy a Mexikói Nagydíj utolsó köreiben egymásra talált Max Verstappen, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo, mert így legalább izgalmasak lettek az utolsó körök.
A pályán Verstappen futott be harmadikként, csakhogy a díjátadás előtt a holland kapott egy öt másodperces büntetést, amiért az utolsó előtti körben úgy védte meg a pozícióját Vettellel szemben, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát, és átvágott a bukótéren.
A Red Bull ugyan a rádión mondta neki, hogy adja át a helyét a németnek, nem tette meg, a felügyelők pedig a helyzetre tekintettel úgy ítélték meg, hogy ez jogosulatlan előnyszerzés volt.
Mivel Verstappen nem engedelmeskedett a mérnökének, a csapattársa, Daniel Ricciardo is megtámadhatta Vettelt. Ezt az esetet még vizsgálják a felügyelők, mert a rettentő ideges, a rádióban válogatott káromkodásokat üvöltő, Charlie Whiting versenyigazgatóval kapcsolatban is csúnya szavakat használó Vettel a féktávon bemozdulva verte vissza az ausztrál támadását.
Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy ez az incidens meg sem történt volna, ha Verstappen nem tartja fel szándékosan Vettelt. A leintés után a holland és az ausztrál is keményen nekiesett a négyszeres bajnoknak.
„Vettel most mosolyog, pedig nem érdemelte meg, hogy ott legyen a dobogón” – mondta a Verstappen büntetése miatt negyedik Ricciardo. „Úgy gondolom, nekem minden jogom meglett volna, hogy ott legyek, mert a féktávon csukta rám az ajtót. Ez eléggé kiakasztott.”
A védekezés szabályait éppen nemrég pontosították Verstappen idei kemény akciói miatt, az összes pilóta támogatásával megtiltották a féktávon való irányváltást.
„Pont azt csinálta, amiért mindenki panaszkodik, a féktávon váltott irányt. Sehova sem tudtam menni. A rajt után történteket sem értem: hogyan lehet büntetlenül lefutni a pályáról? Mi a különbség Max és Lewis manővere között?”
„Lewis hibázott, és az ilyesmiért meg kell fizetni. Nagyon bosszantóak ezek a dolgok.”
Ricciardo után Verstappenből is kibújt a kisördög. „Szerintem ez az egész nagyon hasonló volt ahhoz, amit Lewis csinált a rajt után” – nyilatkozta a holland. „Lefutott a pályáról, nagy előnyt szerzett ezzel. Nico is elhagyta a pályát, miután összeértünk. Én nem szereztem előnyt, ugyanakkora előnyöm volt, mint korábban, szóval teljesen nevetséges a büntetés.”
„A csapat úgy gondolta, át kell adnom a helyet, de nem jött megerősítés ezzel kapcsolatban. Nem tartottam fel, próbáltam úgy vezetni, ahogyan tőlem telik. Ha Nico nem kapott büntetést, nekem sem járt a verseny végén.”
„Láttam a felvételeket. Nevetséges volt, amit Sebastian művelt, ahogyan elkezdett üvöltözni a rádióban. Nem is tudom, hány csúnya szót mondott.”
Vettel komplett rádióforgalma
Vettel: Állj félre, a pokolba, állj már félre! Ez egy …
Vettel: Én vagyok az egyetlen, vagy nem látjátok, amit én látok? Ricciardo karjaiba lökött vissza.
Vettel: Most komolyan. Valakit megverek.
Vettel: Vissza kell adnia a pozíciót.
Mérnök: Charlie azt mondta…
Vettel: Itt egy üzenet Charlie-nak: baszd meg, baszd meg!
Arrivabene: Sebastian, nyugodj meg. Ki fogják vizsgálni. Tudom, hogy nem volt fair, de nyugi. Koncentrálj, majd később megbeszéljük.
Vettel: Oké, értettem, Maurizio.
„Szerintem vissza kellene ülnie az iskolapadba, beszélni fogok vele. Mindig frusztrált, egy iszonyúan frusztrált figura.”
A hivatalos sajtótájékoztatón Vettel is szót kapott. „Minden okom megvolt arra, hogy ideges legyek” – vélekedett Vettel. „Maxnak nincs mit mondanom.”
„Szerintem teljesen világos a helyzet, elragadtak az érzelmek a hozzáállása miatt. Amikor az autóban ülünk, tele vagyunk adrenalinnal, főleg egy ilyen manőver után. Nem volt helyes, amit csinált, és képzelhetik, hogy ez mennyire kiakasztott.”
„Charlie-val már a verseny után beszéltem. Az nem tartozik a nyilvánosságra, hogy mit mondott.”