A Red Bull színeiben versenyző ifjú pilóta, Max Verstappen már a Japán Nagydíj után jelezte, hogy megérne egy komoly beszélgetést a kék zászlóval kapcsolatos, néhány helyzetben a kellenénél szabadabban értelmezhető szabály. Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is osztotta Verstappen álláspontját, mostanra pedig napirendre is került az ügy,egy új direktívával egyértelműbbé tették a lassabb versenyző számára, hogy mit kell tennie.

f1_zaszlo

A Forma-1-ben a lassabb, a mezőny hátsó részében lévő pilótákat kék zászlók lengetésével figyelmeztetik arra, hogy a hátulról érkező gyorsabb és/vagy lekörözést végző pilótákat elengedjék az első lehetőségnél. Ez azonban nem feltétlenül megy mindig gördülékenyen.

A pontosítás értelmében a lassabb pilóta kétszer is megkaphatja a kék zászlót, amit nem csupán a pálya mellett lengetnek, hanem a csapat közvetítésével a pilótafülékben is jeleznek először akkor, amikor a gyorsabb versenyző 3 másodpercen belül van és újra, amikor már csak 1 másodperc a különbség. Ekkor már mindenképpen az első adandó alkalommal el kell engedni a gyorsabb pilótát. Az FIA jelezte, hogy a versenyigazgatóság további utasításokat is adhat, ha úgy ítéli meg.