2017-ben új szabályok szerint épült, sokkal hatékonyabb aerodinamikájú, szélesebb gumikon futó Forma-1-es autók lépnek majd pályára. A változtatás eredeti célja az volt, hogy körönként 5 másodperccel gyorsabbá tegyék az F1-eseket, de a Williams technikai főnöke, Pat Symonds kétli, hogy el is érik ezt.
„A teljesítmény közelít majd a 2000-es évek közepihez, de azért nem éri el. Emlékezhetünk, hogy a cél a körönkénti öt másodperces javulás volt, de én nem hiszem, hogy azt el fogjuk érni” – mondta a szakember.
„Persze nagy kérdés, milyenek lesznek a gumik, arról egyelőre nincs elképzelésünk, de ésszerű feltételezések mellett szerintem inkább csak négy másodpercet fogunk látni. Barcelonában, ahol az aerodinamikailag erős autók jól mennek, esetleg több is lehet, de mondjuk Monzában, ahol jócskán vissza kell venni a leszorítóerőből, mert a szélesebb gumik amúgy is nagyobb légellenállást jelentenek, szerintem nem lesz komoly köridő-különbség, vagy legalábbis messze nem öt másodperc.”
A kérdésre, hogy a pilóták vajon jobban küszködhetnek-e majd a fizikailag megterhelőbb autókkal, Symonds így felelt:
„Vezettek már ilyen autókat 2004-5 környékén. Egy tipikus, jelenleg 200 km/órás kanyarban például 30-35 km/órával lesznek gyorsabbak, ami egy g-t ad majd a terheléshez. Szóval igen, egy kicsit megterhelőbb lesz, de nem észvesztően.”