A Forma-1-ben jövőre jelentősen módosított, hatékonyabb aerodinamikájú, szélesebb gumikon guruló, körönként 3-5 másodperccel gyorsabb autók állnak majd rajthoz, de az egyáltalán nem biztos, hogy ettől a verseny is nyitottabb lesz – figyelmeztet Ross Brawn.

A Benetton és a Ferrari egykori technikai igazgatója, a Honda/Brawn/Mercedes volt csapatfőnöke emlékeztet, hogy ahogy 2009-ben ők és a Red Bull, 2014-ben pedig a Mercedes „belenyúlt a tutiba” a szabályváltozások idején, most is inkább egy nagy nyertes lehet.

„Egyértelműen látok pozitívumokat a 2017-es változásokban. De úgy gondolom, minél tovább megtartjuk ugyanazokat a szabályokat, annál közelebb kerülnek egymáshoz a csapatok, ahogy ezt már látjuk is mostanában. A Mercedes még mindig győz, de a riválisok már egyre inkább ott vannak a sarkukban, és meggyőződésem, hogy további szabálystabilitás mellett még közelebb kerülnének.”

„Új szabályok bevezetésekor valamelyik csapat mindig gyorsabban kapja el a fonalat, mint a többiek, a pályafutásom során mindig ezt próbáltam megvalósítani, azonban az előny aztán szép lassan lecsökken, a többiek felzárkóznak. Szóval könnyen lehet, hogy jövőre valamelyik csapat a maga szabályértelmezésével lépéselőnybe kerül, nagy fölénye lesz. Nem tudok, melyik csapat lehet, de könnyen elképzelhető, hogy valamelyik nagyon elhúz” – magyarázta a Forma-1-be az új tulajdonos, a Liberty Media által vezetői pozícióba szánt angol szakember.

BestCars_620x310