Az idén októberi Maláj Nagydíj után a szervezők és a kormányzat irányából jelezték, hogy a jelenlegi 2018-ig tartó szerződésük kifutása után szeretnének „szünetet tartani” a Forma-1-es nagydíj rendezésében. A felvetést a gyenge televíziós nézettséggel és jegyeladásokkal indokolták.

A „szünet” akkor sem tűnt reális lehetőségnek, mostanra pedig ki is bújt a szög a zsákból: az ország kulturális és idegenforgalmi minisztere, Nazri Abdul Aziz hétfőn újságíróknak azt mondta, búcsút intenek a Maláj Nagydíjnak: „2018 után nincs tovább. Hosszabb távon ez a jó döntés, mert a rendezés egyre drágább, ugyanakkor egyre kevésbé vonzó a futam.”

Hétfőn a Vezess is megírta, hogy Bernie Ecclestone szerint igen hasonlóan gondolkodnak Szingapúrban, valószínű, hogy a Malajziával szomszédos városállam sem hosszabbít szerződést 2017-en túl, azaz 2019-re teljesen kieshet a délkelet-ázsiai régió a Forma-1-ből.

Az F1 2000-es években meghúzott ázsiai terjeszkedése eddig is félsikernek tűnt, hiszen a hagyományosnak számító Japán Nagydíj mellé 1999-ben lépett be Malajzia, 2004-ben érkezett Bahrein és Kína, 2008-ban Szingapúr, 2009-ben Abu-Dzabi, 2010-ben Dél-Korea, 2011-ben India, végül idén Azerbajdzsán, azonban Korea négy, India mindössze három év után búcsúzott, most újabb két futam eltűnése jön, hogy ne is beszéljünk a félig-meddig ázsiainak tekinthető Török Nagydíj rövidke, 2005-től 2011-ig tartó életéről.

BestCars_620x310