Jövőre az első gumik szélessége 245-ről 305, míg a hátsóké 325-ről 405 milliméterre nő, miközben maradnak a 13 colos felnik.

Az új gumikat már hónapok óta teszteli három csapat (Ferrari, Mercedes, Red Bull), most a teljes 2017-es kollekciót bemutatta a Pirelli.

„Sokat léptünk előre az új gumik augusztusi első kipróbálása óta” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. „Elégedettek vagyunk az eredményekkel, de tudjuk, hogy a munka még csak most kezdődik.”

F1: Íme, itt vannak a menő 2017-es gumik 1

A Pirelli új filozófia szerint tervezte a gumikat, kisebb kopás és a túlmelegedéssel szembeni nagyobb ellenállás jellemző rájuk, ennek érdekében új anyagokat is bevetettek a mérnökök.

„Az új autók februárban lépnek pályára először, a leszorítóerejük húsz százalékkal nagyobb lesz. Ez sokkal több, mint amit szimulálni tudtunk a tesztautókkal” – jelezte Hembery, hogy valóban sok munka vár még a gyártóra.

Bestcars