Hamilton egyetlen esélyét próbálta megragadni, és annyira lassította a futamot, amennyire csak tudta. Ezzel azonban veszélyeztette a csapat győzelmét, pedig korábban világos utasításokat is kapott azzal kapcsolatban, milyen tempót kellene mennie. És azt ígérte, nem alkalmazza majd a feltartós módszert.

„Le kell ülnünk vele, hogy megmagyarázhassa ezt az egészet” – mondta Niki Lauda. „Mérges vagyok amiatt, ahogy Lewis izgalmassá tette a futam végét, és veszélyeztette a Mercedes győzelmét vagy második helyét.”

„Össze kell ülnünk, és át kell beszélnünk, hogy ez kinek a hibája volt. Talán az autóé, de attól tartok, hogy ez Lewis volt. Óriási volt a veszély, szerencse, hogy végül működött a végén.”

„Nico előtt megemelem a kalapom. Hihetetlen időszakon van túl a Mercedesnél, hat év után megszerezte az első bajnoki címét. Ez hihetetlen. Az első világbajnokság a legnehezebb, és ma megcsinálta.”

Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója nem akarta kommentálni Hamilton taktikáját, holott korábban bekapcsolódott a rádiózásba. „Nincs mit mondanom” – válaszolta arra a kérdésre, hogy miért vette semmibe Hamilton a csapat utasítását.

„Végső soron nem mi vezetjük az autót, ki tudja, milyen tempót lehet valójában kiautózni a pályán. A fő célunk a verseny megnyerése volt, és nem tetszett, ahogy a miénknél jobb tempóval közeledik egy piros autó.”

Hamilton a hivatalos sajtótájékoztatón nem értette, miért akart beleszólni a versenybe a Mercedes. „Nem tudom, miért nem hagytak minket versenyezni” – így Hamilton.

„Egyetlen olyan pillanat sem volt, amikor megfordult volna a fejemben, hogy elveszíthetem ezt a versenyt, szóval kár ezért.”

Bestcars