Lewis Hamilton nyerte a 2016-os Forma-1 Abu-dzabi Nagydíjat, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget és Sebastian Vettelt. Mindez pedig azt jelenti, hogy Rosberg nyerte meg az Forma-1 egyéni világbajnoki címét idén.
Lewis Hamilton a rajttól kezdve az élen autózott, de láthatóan nem volt hajlandó abban a tempóban hajtani, amire képes, hanem igyekezett úgy autózni, hogy Rosberg mögött közel legyen valaki, aki esetleg meg tudja támadni. A csapat többször figyelmeztette is, hogy veszélyezteti az első helyet a lassúságával.
Rosberg azonban Max Verstappen és Sebastian Vettel ellenében is megőrizte a második helyet. Végül olyan befutó volt, amit ritkán láttunk mostanában, az első négy autó vonatozva ért be. A top 10-be Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg, Sergio Perez, Felipe Massa és Fernando Alonso fért még be.
Nico Rosberg 34 évvel édesapja, Keke Rosberg után nyerte meg pályafutása első bajnoki címét. Ők a második apa-fia páros (Graham és Damon Hill után), aki vb-címet nyert a Forma-1-ben. A pontversenyben Daniel Ricciardo lett a harmadik, Sebastian Vettal a negyedik, Max Verstappen az ötödik.
Így zajlott a verseny
Napnyugtában, lassan enyhülő (26 fokos levegő-, 29 fokos aszfalthőmérséklet) időben sorakoztak fel az autók a Yas Marina pálya rajtrácsára a 2016-os Forma-1-es szezon 21., utolsó versenyére, az Abu-dzabi Nagydíjra.
Az élről a címvédő Lewis Hamilton indult a Mercedesszel, mellőle csapattársa, a 12 pontos előnnyel éllovas Nico Rosberg, akinek első világbajnoki címéhez egy dobogós hely kellett csak.
A második sorba a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a ferraris Kimi Räikkönen, a harmadikba csapattársaik, Sebastian Vettel és Max Verstappen álltak. A negyedik sorba a két Force India-versenyző, Nico Hülkenberg és Sergio Perez, az ötödikbe Fernando Alonso és a búcsúzó Felipe Massa került. A szintén utolsó Forma-1-es futamát kezdő Jenson Button a 12. helyről startolt.
A top10-ből Red Bullok kivételével mindenki az ultralágyon kezdett, ők szuperlágyakkal jutottak tovább a szombati időmérőn. Button lágyakat vett fel.
A lámpák kialvásakor Hamilton simán lépett el, Rosberg is lazán besorolt a 2. helyre. A nagy vesztes Max Verstappen volt, összeért Nico Hülkenberggel, megpördült, a mezőny végére esett vissza.
Az első-második kör intenzív helyezkedései után Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Vettel, Perez, Hülkenberg, Alonso, Massa és Bottas volt a sorrend a top10-ben.
A 4-5. körben a williamsesek oda-vissza előzték egymást, Bottas elment Massa mellett, de brazil visszaelőzte a gumikkal küszködő finnt. Bottast ki is hívták a garázsba, ott is maradt.
Hamiltont és vele együtt Räikkönent is a 7. körben hívták kerékcserére, mindketten lágyakat kaptak. Alonso, Nasr, Palmer is cserélt. Rosberg egy körrel később jött, mögötte Vettel érkezett, ahogy Hamiltonnak, a németnek is várni kellett a kiengedésre.
Rosberg Räikkönen elé, de a szuperlágyon tovább kint maradó Verstappen mögé ért vissza a pályára, miközben Hamilton zavartalanul léphetett el. Ricciardo is lágyakra váltott a 10. körre, Räikkönen mögé került.
A 12. körben Button alatt megadta magát a McLaren, a jobb első felfüggesztés elengedett, a 2009-es világbajnok műszaki hibával búcsúzott.
A 16. körben a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat állt félre technikai problémával.
A 19. körben Ricciardo megpróbálta elvenni a 4. helyet Räikkönentől, de a finn ügyes védekezéssel hintába tette az ausztrált, aki kiszaladt, visszaesett, Vettel elé került.
Rosbergnek a 20. körben lett elege Verstappen követéséből, nem túl könnyen, de megelőzte a Red Bull-os hollandot.
Verstappen az elképesztő, 22 körös szuperlágyas etap után végül cserélt, a mezőnyből utolsóként ő is lágyakat vett fel.
Hamilton vezetett, mögötte Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Perez, Verstappen, Massa és Alonso a pontszerző helyeken.
Ricciardo a 25. körben ment ki második cseréjére, a harmadik etapra is lágyakon vágott neki. Räikkönen egy körrel később cserélt, csak az ausztrál mögé tért vissza. Közben Verstappen megelőzte Perezt, Hülkenberg pedig kijött előle. Két körrel később a mexikói is megjárta a bokszot.
A vezető Hamiltont a 28., Rosberget a 29. körben hívták ki, Vettel mögé, de Verstappen elé, a 2-3. helyre tértek vissza.
Hamilton a 30-32. körben feltűnően lassú volt, úgy nézett ki, hogy korábbi nyilatkozataival ellentétben mégis megpróbálja lassítani Rosberget, hogy beletolja csapattársát az üldöző Red Bullokba. A rádión rá is kérdezett a mérnöke, hogy miért ilyen lassú.
Vettel a 38. körben ment ki a második cseréjére, szuperlágyakat kapott, az 5. helyre ért vissza.
15 körrel a vége előtt Hamilton vezetett, mögötte 1 másodperccel Rosberg, utánuk Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Hülkenberg, Perez, Massa és Alonso a top10-ben.
A friss, tapadósabb gumikon Vettel a 41. körben megelőzte Räikkönent és a Red Bullok után eredt.
A 42. körben a 12-13. helyen küzdő Sainz és Palmer balesetbe keveredett, a renault-s hátulról ráfutott a Toro Rossóra. A spanyol autójában elromolhatott a sebességváltó.
Vettel a 46. körre utolérte, majd igen agresszíven meg is előzte Ricciardót.
Hamilton a csapat többszöri kérése, utasítása ellenére is nagyon lassú volt, a 48. körre már utolérte a merciseket Verstappen és Vettel. Öt körrel a vége előtt igazi vonatként haladtak.
Vettel az 51. körben megelőzte Verstappent, Rosberget célozta. Ezután Hamiltont már a technikai főnök, Paddy Lowe figyelmeztette a gyorsításra.
Az 54. körben Vettel már be-benézett Rosberg mellé, miközben Hamilton a rádión arról beszélt, hogyha a bajnokságot el is veszíti, a futamot nem akarja. Így is értek be, az angol megnyerte a versenyt, de a bajnoki cím Rosbergé lett, apja, Keke után 34 évvel ő is feliratkozott a nagyok közé.