A Forma-1 friss világbajnoka, Nico Rosberg november végén váratlanul bejelentette, hogy visszavonul, ezért a Mercedes-csapatnak 2017-re új partnert kell kerítenie Lewis Hamilton mellé.
A német márka idén két saját nevelésű ifjoncot is Forma-1-es üléshez juttatott a Manornál, ahonnan Esteban Ocon már továbblépett a Force Indiához, Pascal Wehrlein viszont még szerződés nélkül áll, és nagyon úgy néz ki, hogy nem is ő, hanem a williamses Valtteri Bottas kapja majd Rosberg ülését.
A Red Bull pilótaprogramját is irányító Helmut Marko szerint árulkodó jel Wehrlein mellőzése:
„Ott az utánpótlás-nevelő program, ott a magasan jegyzett Wehrlein, de amennyire tudjuk, nem ő ül majd az autóba. Ez azt jelenti, hogy nem hisznek a saját utánpótlásprogramjukban. Rendben, Wehrlein tényleg nagyon fiatal, de aki nem mer, az nem nyer” – mondta az osztrák, aki nem félt 2014 végén F1-es szerződést adni az akkor még csak 16 éves Max Verstappennek, majd 18 és fél évesen a nagycsapat autójába ültetni őt.
Egy másik Red Bull-os fejes, az energiaital-gyártó utánpótlás-nevelő csapatát irányító Franz Tost jóval megértőbb:
„A Mercedes nagyon nehéz helyzetbe került. Uralták az idényt, de aztán hirtelen elveszítették a világbajnokukat, méghozzá olyan későn, amikor a szerződések miatt már nem lehet csak úgy pótolni egy másik élversenyzővel. Pascal nagyszerű tartalék, de itt azért a bajnokcsapatról van szó. Lehet, hogy ő is képes lenne győzelmekért küzdeni, de korai lenne őt bevetni.”
„Mindig is azt mondtam, hogy három év kell ahhoz, hogy egy versenyző igazán magára találjon a Forma-1-ben. Nyilván a Hamilton-Wehrlein kombináció lenne a legegyszerűbb megoldás, de ők a konstruktőri bajnoki címért fognak küzdeni, nagy pénzekről van szó. És azt sem tudhatjuk, hogy ez az összeállítás nem destabilizálná-e a csapatot” – magyarázta a Tiroler Tageszeitungnak.