Az idei szezonban új autók és szélesebb gumik debütálnak a Forma-1-ben, a Pirellinek azonban nem volt könnyű dolga a fejlesztési munka során. A mérnököknek úgy kellett kifejleszteniük a gumikat, hogy az autókról legfeljebb csak képeket és szimulációs adatokat láttak.
Noha intenzív tesztelési munka is zajlott a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari segítségével, ez sem volt könnyű, mert a Pirelli csak módosított tesztautókra szerelhette fel az új gumikat.
Noha minden csapat megtett minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy az átépített autókkal szimulálni tudja az idei szezontól várható leszorítóerőt, az ilyen tesztelés legfeljebb támpontnak volt jó.
„Az átépített autók teljesítménye nem volt teljesen megfelelő” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es versenymenedzsere. „Noha a módosított autóknak a várható leszorítóerőt kellett volna szimulálniuk, nem láttuk azt a valós teljesítményt, ami az idén vár ránk. Ezt a szimulációk alapján tudjuk.”
„Emiatt maradtak bennünk kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy mire számíthatunk a téli teszteken, illetve a bajnokság első néhány versenyén.”
Isola szerint a gumik biztonságosak, ez nem is lehet kérdés, a viselkedésük viszont még rejtély. „Vajon a kopási és túlmelegedési jellemzők ugyanolyanok lesznek, mint a szimulációkban? Ez csak a pályán fog kiderülni.”
A Pirelli a pilóták kéréseit is figyelembe véve tartósabb abroncsokat tervezett 2017-re. „Teljesen új keverékekről van szó. A kopás nagyon alacsony, és abban a néhány esetben, amikor túlmelegedést tapasztaltunk, az értékek gyorsan visszatértek az optimális tartományba.”
„De csak az első néhány versenyen derül ki, hogy sikerült-e megvalósítani a célkitűzéseinket.”