A McLaren-Honda vesszőfutása két éve tart, az idén már illene komolyabb eredményeket felmutatnia az alakulatnak.

Ennek szellemében a Honda teljesen új motort épített az idei szezonra, ezzel talán sikerül a riválisok közelébe férkőznie.

„A motorfejlesztést az elmúlt néhány szezonban meghatározó zsetonrendszert eltörölték” – magyarázta a McLaren technikai igazgatója, Tim Goss.

„Az idei szezonra megváltozott a Honda-motor felépítése és szerkezete, figyelembe véve a teljesítménnyel és a mérettel kapcsolatos igényeket.”

„Az új erőforrásban hasznosítottuk az elmúlt két szezon tapasztalatait, kifejezetten erre a szezonra terveztük át.”

A Hondával kapcsolatban régóta lehetett hallani, hogy új motort fejlesztett 2017-re, ez mostantól hivatalos. A zsetonrendszer eltörlésével a Ferrari és a Renault is bátor átalakításokra szánta el magát, és biztosan a Mercedes mérnökei sem ültek tétlenül.

És ha már Mercedes, a hírek szerint a Honda éppen a Mercedes filozófiáját másolta le, azaz a turbót és a töltőlevegő sűrítésére használatos, általa meghajtott kompresszort egymástól távol helyezte el. Ez méretnövekedést jelent, de a Honda szerint nem jelentőset.