2015-2016 során a Forma-1-es versenybírók kismillió versenyincidenst, félresikerült előzést, előzési kísérletet vontak vizsgálat alá, szórták az ilyen-olyan büntetéseket, ráadásul nem is következetesen.
A büntetéscunami és a kiszámíthatatlanság miatt sok pilóta és csapatvezető panaszkodott, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt ígérte, 2017-re revideálják a témakört. Mostanra megszületett az eredmény, a szabálymódosítások enyhítenek a szigoron, lehetővé teszik a versenybíróknak az elnézőbb hozzáállást.
A vonatkozó előírások lényegi változása az, hogy a versbírók az idei évtől saját hatáskörben döntenek arról, melyik esetet vizsgálják, és melyiket ne, így figyelmen kívül hagyhatják a versenyigazgató jelentéseit, de akár olyan ügyben is intézkedhetnek, amiről nem érkezett értesítés Charlie Whiting részéről, ugyanakkor csakis olyan esetben osztanak majd ki büntetéseket, amikor valamelyik érintett versenyzeső felelőssége egyértelműen megállapítható.
Az előzések ilyen irányú ösztönzésére szükség is lesz, ugyanis ahogy sokan figyelmeztettek rá, az új szabályoknak megfelelően épített, sokkal nagyobb leszorítóerejű, nagyobb kanyarsebességű 2017-es autókkal cseppet sem lesz könnyű manőver a másik legyűrése.