A Forma-1-ben idény új műszaki szabályok érvényesülnek, az elmúlt három év stabilitása után idénre jelentősen átalakult aerodinamikájú, nagyobb elszorítóerejű autók, és hozzájuk nagyobb és tartósabb keverékű gumik érkeznek.

A McLaren-Hondánál sorozatban harmadik évét kezdő Fernando Alonso szerint a szabályváltozások megkeverhetik az erőviszonyokat, azt egyelőre azonban csak remélni tudja, hogy ők nem a vesztesek, hanem a nyertesek közé tartoznak majd:

„Amikor új szabályok jönnek, van, aki szerencsés, más meg peches lesz. Attól függ, hogy az egyes csapatok hogyan értelmezik a szabályokat, milyen fejlesztési filozófiát visznek az autóval. Lehet, hogy mi jobbra indulunk, míg a másik csapat talán balra, aztán négy-öt futam után rájövünk, hogy aerodinamikailag mi is balra húzunk, mert az elején rossz irányba mentünk. Bízzunk benne, hogy mi azok közé tartozunk, akik eleve a jó irányba indultak!”

Annak ellenére, hogy 2015-ben és 2016-ban a motorszállító partner Honda erőforrása volt a mezőny leggyengébb darabja, Alonso szerint nem a motor, hanem a kasztni lesz a fő kérdés a McLarennél idén.

„A Mercedest, a legerősebb csapatot nehéz lesz elkapni, ez világos, nem is csak nekünk, hanem bárkinek. De úgy gondolom, hogy azért versenyben leszünk. 100 százalékosan biztos vagyok benne, hogy meglesz a célként kitűzött motorerőnk, szerintem inkább az aerodinamika a nagy kérdés.”

A kétszeres világbajnok spanyol bevallotta, hogy a 2015-ös idény kezdetétől csak arra vágyott, hogy a szezonzáró után kiszállhasson az autóból, de a tavalyi fejlődés optimizmussal töltötte el:

„A szabályváltozások megkeverik majd a dolgokat. A Honda fejlődött, amit nagyon pozitív dolognak látok, és 2017-re is reményt ad. Alig várom a melbourne-i hétvégét!”