A hét közepén egy igen kevés részletet tartalmazó közleményben bejelentették, hogy a McLaren és a BMW közös motorfejlesztési programba kezd, amelynek keretében „új belsőégési technológiát” terveznek kidolgozni.

Az együttműködésnek van előzménye: a McLaren első és sokáig utód nélküli szupersportkocsijába, a félrevezető nevű F1-be is a BMW-vel közösen gyártott erőforrás került. A mostani bejelentés is az utcai autókat érinti, de valóban csak erről van szó?

Mivel a Forma-1-be a McLaren kizárólagos partnereként 2015-ben visszatért Honda elég csúnyán elhasalt a motorjával, egyesek máris arról spekulálnak, hogy a BMW-s fejlemény a japánok lecserélését, a bajorokkal közös új F1-es projekt első lépését jelentheti.

A spanyol AS szakírója megjegyezte, hogy már korábban arról hallott, hogy a BMW titokban visz egy turbós V6-os motorfejlesztési projektet, és ahogy köztudott, ma a Forma-1-ben is ilyen erőforrásokat használnak. „Azt se feledjük, hogy nemrég felmerült a BMW F1-es visszatérésének lehetősége, szóval lehet, hogy a titkos turbós V6-os projekt indulásra kész” – írta.

A BMW az első F1-es turbókorszakban a Brabham partnereként juttatta világbajnoki címhez Nelson Piquet-t 1983-ban, 1987-es távozása után 2000-ben a Williams szállítójaként tért vissza, majd 2006-2009 között a Sauber felvásárlásával létrehozott gyári csapatával volt ért el kisebb sikereket. A bajor márka 2009 végén a rosszul elkapott szabályváltozások és a gazdaság válság miatt szállt ki a sportágból.