A Forma-1 népszerűsége, nézettsége 2008 óta folyamatosan csökken – 2016 kivétel, stagnálást hozott a múlt év -, az új tulajdonos, az amerikai Liberty Media egyik legfontosabb dolga és célja, hogy ezen változtasson.

A Ferrarinál egyelőre óvatosak, az elnök, Sergio Marchionne azt mondja, a jelenlegi, 220-ig tartó F1-es szerződésükön túl nem akarnak gondolkodni, előbb látni szeretnék, hogy javulás jön-e ezen a téren vagy sem.

„Nem kötelezhetjük el magunkat újra és újra egy olyan sportág mellett, amelynek ilyen-olyan okokból folyamatosan zsugorodik a közönsége. Újra népszerűvé, sokkal elérhetőbbé kell tennünk a Forma-1-et. Bízom benne, hogy Chase (Carey, vezérigazgató) tisztában van vele, hogy a szórakoztatást fel kell pörgetni. Sok munkára van szükség. Mi is kivesszük ebből a részünket, de most már tényleg neki kell fogni ennek” – mondta.

Marchionne úgy véli, a 2017-es szabályváltozások, az új, gyorsabb autók, a tartósabb gumik a jó irányba vihetik az F1-et: „Én arra számtok, hogy jobb lesz a Forma-1 2017-ben. Szerintem jó alapot kapunk arra, hogy elkötelezhessük magunkat az F1 iránt, most megalapozhatjuk a 2020 utáni időszakot.”