A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media a felvsárlás lezárásakor azonnal nyugdíjazta Bernie Ecclestone-t, az öreg helyére egy háromfős csúcsvezetést ültetett, a sportszakmai kérdések főnöke az egykori Benetton- és Ferrari-mérnök, Honda/Brawn/Mercedes-csapatfőnök Ross Brawn lett.
Brawn feladata, hogy az F1 szereplőivel együttműködve kidolgozza a sportág jövőjét illető terveket. Korábban nagy ötletelő volt a Benetton/Renault-főnök Flavio Briatore is, így felrppent, hogy most, egykori munkatársa mellett ő is beleszólna a dolgokba, de azt mondja, nem készül ilyesmire.
„Tanácsadó, én? Én nem tudok beosztottként dolgozni, és a tanácsadó kifejezés számomra nem is jelent sokat” – szögezte le az olasz Sky Sports 24-nek.
Briatore nem is súgni akar, mondja magától is, nyilvánosan, hogy szerinte mit kellene változtatni:
„Azért hoztam össze a FOTA-t (a csapatok 2008-12 között működő, Briatore és Brawn által vezetett szervezete), hogy újra a versenyzők kerülhessenek a középpontba. Pár napja beszélgettem Domenicalival (Stefano, volt Ferrari-főnök) is, arra jutottunk, hogy a tévénézőket a legkevésbé sem érdekli, hogy a motorral el lehet-e menni a Holdra. Ők azt szeretnék, ha a pilóták nagyjából ugyanolyan teljesítményű autókkal küzdenének.”
„Ross Brawnnal nyolc évig dolgoztam együtt még azokban az időkben, amikor az F1 a gladiátorok sportja volt. Úgy tudom, ő szeretné kidobni a DRS-t, amivel én is teljesen egyetértek. Majd meglátjuk, képes lesz-e változtatni.”
Azért van olyan, ami, pontosabban aki, tetszik Briatorének a mai F1-ben: Max Verstappen.
„Amit Brazíliában művelt (tavaly az esős versenyen) elég ahhoz, hogy egy kicsit jobb autóval világbajnok legyen. Ilyesmit még a fiatal Sennától sem láttunk” – mondta, megfeledkezve arról, hogy az 1984-es, esős Monacói Nagydíjon az újonc Senna épp hasonlóan elképesztő vágtát produkált az özönvízben a Tolemannel.