A Forma-1-be a McLaren motorszállítójaként 2015-ben visszatért Honda csúnyán mellényúlt az erőforrásával, az első év katasztrofálisan sikerült, és tavalyra is csak mérsékelt javulást értek el, hiszen a zsetonrendszer jelentette fejlesztési korlátok miatt.
A japán gyártó az idei évnek az alapoktól újratervezett motorral fut neki, de tisztában vannak vele, hogy ez nem garancia a sikerre.
„Teljesen eltérő a koncepció. Nagyon kockázatos, igen sok dolgot nem tudunk még az új motorról” – ismerte el a Honda F1-es főnöke, Haszegava Juszuke. „Azt tudjuk, hogy nagyobb teljesítményre képes, de megvan a kockázata, hogy ezt nem tudjuk még kiaknázni idén.”
A szakember a belsőégésű komponens (ICE) fejlesztését tette meg az idei év prioritásának:
„Idén az ICE-re kell koncentrálnunk. Ha azon sikerül javítani, akkor jobb lesz a kipufogógáz-áramlás, viszont a turbón is javítani kell, különben nem tudjuk átvinni a fejlődést. Még tesztelnünk, próbálgatnunk kell a dolgokat. Remélem, hogy sikerült megtalálnunk a helyes irányt a motorfejlesztés területeit illetően, de igazán nem könnyű az ICE javulását minden téren kiaknázni.”