A Ferrarinak már tavaly év vége óta gyanús a Mercedes és a Red Bull által alkalmazott, potenciálisan aerodinamikai előnyt biztosító hidraulikus felfüggesztés, a télen az olasz csapat tisztázásért a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) is fordult.
Valószínű, hogy az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting a jövő hétfőn induló tesztelés előtt technikai irányelvet ad ki az ilyen felfüggesztések alkalmazásáról, de előfordulhat, hogy a kérdés a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon hivatalos óvásban csúcsosodik majd ki.
„Igen, nagyon is el tudom képzelni ezt” – mondta a Force India technikai főnöke, Andy Green újságíróknak a csapat 2017-es autójának szerdai leleplezésén, hozzátéve, hogy ők azonban nem vállalnak majd aktív szerepet. „A háttérben maradunk, figyeljük, hogyan alakul a dolog, és majd aztán reagálunk, ahogy máskor is szoktuk tenni.”
Green elmondta, hogy ők is foglalkoztak a „trükkös” felfüggesztéssel, de addig nem vetik be, amíg nem látják, mit mond az FIA, és hogy egyáltalán hogyan viselkednek az autók az új Pirelli gumikon.
„Több koncepciót is kipróbáltunk az elmúlt időszakban, mindegyiknek megvannak a maga előnyei. De először látni akarjuk, hogyan viselkednek a gumik, milyen rajtuk a balansz, mik a gyengéik, hogy aztán mechanikai megoldást találhassunk rájuk. Mi nem gyárthatunk le minden változatot előre, előbb látni akarjuk, milyenek a gumik. Várnunk kell. Remélhetőleg addigra az FIA is eligazítást ad arról, mi szabályos és mi nem, ugyanis szükség lenne erre. Egyelőre elég homályos ez a terület.”
A Force India szakembere egyébként úgy gondolja, hogy a csapatoknak már réges-rég, a trükkös felfüggesztések felbukkanásakor rendezniük kellett volna a kérdést.
„Én jobban örültem volna, ha tisztábban látunk a felfüggesztéseket illetően. Feleslegesen zavaros helyzet alakult ki. Láthatatlan műszaki megoldás, nem sokat jelent a show szempontjából. A nézők semmit nem látnak belőle, viszont iszonyúan bonyolult és ezért költséges rendszerekről van szó. Mi úgy lájuk, elenyésző előnyt jelent hatalmas költségekért. Jobb lett volna, ha még csírájában fojtjuk el és nem jut eddig a dolog.”