A McLaren idén új fejezetet nyit, azonban az „első bekezdés” kísértetiesen hasonló a korábbi sztorihoz: a barcelonai teszt első napján az autó már egy kör után megadta magát, az alapoktól újratervezett Honda-motor olajrendszere besült. Fernando Alonso délután 29 körre emelte a napi futásteljesítményt, de nem volt valami boldog, amikor az értékelésre került a sor:

„Ma, a normális gumikon összesen 29 kört mentem, de nem minőségi köröket, csak ellenőrző, installációs körök voltak. Nehéz így bármit is mondani az autóról. Csak annyi következtetést vonhatok le, hogy az autók jól néznek ki, gyorsabbak a kanyarokban, jó érzés, hogy újra nagy a leszorítóerő és a határokhoz közelebb lehet autózni” – mondta.

barcelona_teszt01_38

Alonso kiemelte, hogy egyelőre nem lenne fair a Honda új erőforrásának teljesítményét értékelni:

„Nagyon konzervatív beállításokkal mentem, fokozatosan emeltük a tempót, ahogy ellenőriztük a rendszerek működését. Úgy gondolom, egyelőre nem tudok mit mondani az erőforrásról, ugyanis nem olyan specifikációval mentem, amivel igazán fut majd az autó. Remélhetőleg a Honda gyorsan előáll a magoldásokkal és normálisabb napjaink lehetnek a héten és a jövő héten, és a motor közelebb áll majd ahhoz, amit Ausztráliában használunk majd. Nehéz mit mondani az első nap után, mert annyi gond volt.”

barcelona_teszt01_36

A kétszeres világbajnok sürgette a csapatot és a Hondát, hogy oldják meg a problémákat, ugyanis nagyon sok munkát kell még elvégezni a maradék hét nap alatt.

„Nem is csak a műszaki oldalon, hanem a vezetés tekintetében is, ki kell tapasztalni a határokat, meg kell találni az új autóhoz és új gumikhoz illő vezetési stílust. Meg kell ismerkedni az új kormánnyal, a rajtprocedúrákkal, a bokszkiállásokkal, sok-sok dolog nagyon más idén az autó eltérő mérete és a gumik miatt.”

„Szerencsére elég tapasztalt vagyok és gyorsan megtalálom a határokat, mindig is így volt ez, másoknál gyorsabban alkalmazkodom az autókhoz, idén is így lesz majd.”