Barcelonában kedden folytatódott a Forma-1-esek 2017-es előszezoni tesztje. Bár a köridők egyelőre nem sokat számítanak, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt a Ferrarival. Az 1:20,960-nál fontosabb azonban, hogy 108 kört ment az SF70H, azaz a megbízhatósága egyelőre jónak tűnik, ami jó alap a fejlesztési munkához.
A tesztelési hírzárlat miatt ostorozott maranellói gárda elnöke egyébként megszólalt ma, Sergio Marchionne láthatóan igyekszik minimalizálni az elvárásokat: „Az SF70 erősebb, mint vártuk, örülök ennek. Az alapján, amit eddig láttam, hozta az előrejelzéseket. Nem tudom, hogy képesek lehetünk-e megnyerni a bajnokságot, de 2016-hoz képest nagyot léptünk előre.”
Összesítve persze ma is a Mercedes ment a legtöbbet, Lewis Hamlton és Valtteri Bottas együtt 168 kört futott a barcelonai pályán, két nap alatt annyi adatot gyűjthettek, mint mások talán csak a nyolc nap alatt fognak.
Kiemelendő még a Haas a maga 118 körével, és a Red Bullnál, valamint a Force Indiánál sem lehetett panasz a távra.
Rosszul sikerült a délelőtt a Saubernek és a Renault-nak, náluk csak az ilyen-olyan szerelgetéseket, javításokat követően délután indult be a munka, míg a Williamsnél a milliárdoscsemete újonc, Lance Stroll már a nap elején „lezárta” a tesztet, miután a sóderágyat megjárva a helyszínen pótolhatatlan alkatrészt tört el a szárnyon.
Galéria a második napról – kattints a képre!
A McLaren-Honda kálváriája kedden is folytatódott: Stoffel Vandoorne alatt már a reggeli installációs köre végén leállt az autó, majd délelőtt ugyan ment még bő két tucat kört, de aztán újabb teljes erőforráscsere következett, délután már csak 11 további kört tett hozzá. Hétfőn és kedden összesen 69 kört hoztak össze, és ezek túlnyomó része is csak rendszerellenőrzés volt. Wokingban és Szakurában nem lehet jó a hangulat.