A Pirelli kérésének megfelelően a Forma-1-esek a téli tesztelésből egy napot az új vizes gumik kipróbálására szántak, ezért a gumiszállító költségén szerda este és csütörtök reggel összesen 2500 hektoliter vizet felhasználva tartálykocsikkal locsolták fel a barcelonai pályát.

barcelona_teszt04_02

A vizes teszt végül eléggé besült, az első pár órában az autók nem sokat mozgolódtak a pályán – és miért is tették volna, amikor az időmérőket, futamokat inkább leállítják, amikor a körülmények teljes esőgumit kívánnának –, a Pirelli a délelőtt közepén jelezte, hogy nem lesz újabb locsolás, hagyják felszáradni az aszfaltot.

A körözés igazából akkor indult be, amikor már felkerülhettek az átmeneti, intermediate gumik, az utolsó egy órában pedig slick abroncsokra válthattak a csapatok.

barcelona_teszt04_03

Az átmeneti esőgumikon a Red Bull-os Max Verstappen volt a leggyorsabb, míg a délelőtti műszak végén, már szárazgumis körrel a ferraris Kimi Räikkönen zárt az élen lágy keveréken.

A 2007-es világbajnok 43 kört teljesített, jól ment a 2. idővel és 49 körével a Haas, a legszorgalmasabb azonban a renault-s Nico Hülkenberg volt 51 körrel. A német amúgy igen csinos gumicsizmát villantott reggel.

A nap nagy meglepetése, hogy a hétfőn, kedden és szerdán bombabiztosnak tűnő Mercedes elromlott, elektronikai hiba miatt a délelőttre beosztott Lewis Hamilton egyáltalán nem vezetett, az utolsó 15 percben végül Valtteri Bottas vitte el 9 körre az autót.

A Pirelli az ebédszünet alatt még egyszer fellocsoltatja a pályát, így kora délután újra csendesebb időszak jósolható, a nap végén, a száraz pályán viszont újra jöhetnek érdemi körök.

barc_teszt04_de