A 2017-es szabályváltozások deklarált célja volt, hogy az autókat (2015-höz képest) körönként 3-5 másodperccel gyorsabbá tegyék. Úgy tűnik, ez sikerül is a nagyobb leszorítóerőnek és a szélesebb, nagyobb tapadást biztosító gumiknak köszönhetően, azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy előzéseket, csatákat nem nagyon várhatunk, ugyanis a turbulencia miatt a korábbiaknál is nehezebb lesz követni egymást, a tetejébe pedig a tartósabb gumik miatt a stratégiák között sem lesz nagy különbség.

A Pirellit a 2011-es Forma-1-es belépése előtt arra kérték, hogy gyorsan, hirtelen kopó gumikat gyártson, amit meg is tett, és amiért – igazságtalanul – sok-sok kritikát is kapott. A 2017-es szabályváltozásokhoz az olasz gyártó nemcsak nagyobb, hanem a kívánságoknak megfelelően tartósabb gumikat gyártott, de ezekért is kaphat majd a milánói cég.

„Talán adódhatnak extrém helyzetek, nagy meleg itt (Barcelonában), esetleg Silverstone-ban (a nagy terhelések miatt), de alapvetően egykiállásos versenyekre számíthatunk idén” – mondta az F1Fanatic blognak a Pirrelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a múlt héten a barcelonai teszten.

A kérdésre, hogy az egy kiállást kötelezően előíró szabály törlése megkeverhetné-e a stratégiákat, Hembery nemmel felelt: „Akkor simán végigmennének megállás nélkül.”