A német Auto, Motor und Sport a múlt héten dobta be, most pedig a brit szaksajtó is megerősítette, hogy a Red Bull a Nemzetközi Automobil Szövetséghez fordult a Mercedes vélt trükközése, csalása kapcsán.
A riválisok jó ideje próbálták kitalálni, hogyan képes a Mercedes az időmérők második és harmadik szakaszában „szintet lépni” a tempóban, miközben a versenyen látott sebességük ezt nem indokolja.
Az egyik magyarázat szerint a Mercedes a kvalifikáción a különböző adalékokkal felturbózott motorolajat is a motor égésterébe juttatta/juttatja, ez adja a pluszteljesítményt, ez azonban szabálytalan (lenne).
A Mercedes a gyanú első felvetésétől határozottan tagadta, hogy így trükköznének, azonban ez nem nyugtatott meg mindenkit, a tél folyamán a színfalak mögött egyeztetések is zajlottak a témában a csapatok között. A Mercedes felajánlotta, hogy korlátozzák 5 literben a motorolaj felhasználását, de ez az érték eleve meghaladja a valós kenőanyagigényt, így nem született megegyezés.
A Red Bull az FIA-hoz fordult a szabályok tisztázására, a felügyelőszervezet pedig a téli tesztek előtt újra leszögezte, hogy a motorolaj elégetése szabályellenes, ugyanakkor hozzátették, hogy 100 százalékosan nem zárható ki a kenőanyag égéstérbe való kerülése.
Könnyen lehet, hogy az idény során előkerül még a kérdés.