Barcelonában kedden délelőtt megkezdődött a második, egyben utolsó Forma-1-es előszezoni teszt. A leggyorsabb leggyorsabbja, ugyanakkor igazi sztahanovistája Felipe Massa volt, a brazil veterán 168 kört ment a Williamsszel, csúcsa 1:19,726 volt a szuperlágy Pirelliken, ami csak 21 ezreddel maradt el a Mercedes múlt heti, ultralágyas legjobbjától.
Szintén maratoni távot tett meg Sebastian Vettel a Ferrarival, igaz, az eredménytáblára csak harmadikként iratkozott fel 1:19,906-játval, ugyanis a Red Bull-os Daniel Ricciardo 6 ezreddel jobbat tudott.
A Mercedesnél délelőtt dolgozó Lewis Hamilton (4.) nem volt túl lelkes, 49 köre után így nyilatkozott:
„Érzésre ma nem volt olyan jó az autó, de ez csak a beállítások miatt volt, és azért, mert elég meleg van, kopnak a gumik, meg ilyenek. Emellett sérült volt a padlólemez, de kicsúszás vagy ilyesmi nem volt, ami jó, főleg, hogy láttam, hogy mások ki-kiszaladtak. Egyszerűen csak suta volt ma az autó, a meleg meg nehezíti a helyzetet a gumikkal. Most nem vagyok annyira felpörögve, ez csak az első napom volt a kettőből, és nem is mentem olyan sokat.”
Hamiltont délután csapattársa, Valtteri Bottas váltotta, ő 86 kört tett meg, és az 5. időt autózta.
A Force India ifjonca, Esteban Ocon is kitett magáért, 142 kört futott a VJM10-essel, ami kiváló megbízhatóságot sejtet.
Ha már megbízhatóság: a McLarennel Stoffel Vandoorne ugyan összehozott 80 kört, de már délelőtt elektronikai hibát fedeztek fel a motorban a Honda szakemberei, és újabb erőforrást kellett az autóba szerelni délutánra. A McLaren versenyfőnökét, Eric Boullier-t természetesen megkérdezték, milyen most a viszony a Hondával.
„Pattanásig feszül a húr. Ez itt a Forma-1, versenyezni kell, teljesíteni kell. Szóval óriási a nyomás, minden téren hatalmas nyomást helyezünk a Hondára, de fordítva is igaz ez. Mi sem hibázhatunk, nekünk is a lehető legjobb kasztnit kell legyártanunk” – mondta az újságíróknak a barcelonai paddockban.
A kérdésre, hogy gondolkodnak-e a szakításon, Boullier nemmel felelt: „Nem. Szerződésünk van. Fel sem merül a dolog, szerződésünk, méghozzá hosszú távú szerződésünk van, erre akarunk építeni, még ha nem is mennek jól a dolgok.”
A McLaren-főnök hozzátette, hogy öröm az ürömben, hogy a mai és a múlt keddi motorhiba hasonló, ez legalább a kijavításban előny.
Fotók a hétfői tesztnapról – kattints a képre!
Ugyancsak nem volt sima napja a Renault-nak, délelőtt Jolyon Plamer műszaki hiba miatt csak 15 kört ment, de a délutánra beülő csapattársa, Nico Hülkenberg már zavartalanul dolgozott egészen a leintésig, amikor leállt a 12. kanyarban. Könnyen lehet, hogy szándékosan fogyasztotta ki az üzemanyagot.
A Saubernél munkába állt Pascal Wehrlein, aki a január végi Race of Champions gálán szerzett nyaksérülése miatt kénytelen volt kispadozni a múlt héten. A német pilóta óvatosan vezetett, összesen 47 kört ment.