Amellett, hogy a McLaren a tesztelés múlt heti kezdete óta a Honda-motor problémáival küszködik, egyes megfigyelők szerint maga a kasztni sem a legjobb, az autó a kanyarokban instabil, ideges.
A wokingi csapat versenyfőnöke, Eric Boullier szerint ez nem igaz, csakis az erőforrás gondjai vannak a háttérben:
„Nos, az autó nagyon is jól reagál a különböző beállításokra. A versenyzők ebből a szempontból elégedettek. Olvastam ezt-azt a vezethetőségi problémáinkról, de ezek amolyan Trump-féle álhírek, ugyanis nem egészen a kasztnin múlik a dolog. Ne feledjük, ezek hibrid erőforrások, azaz a korai kigyorsításnál az elektromotor szerepet játszik, vagy aktív, vagy nem. Aztán ott a turbó is, szóval az is befolyásolhatja a vezethetőséget. Volt néhány ilyen problémánk, a kigyorsításnál néha kitört az autó fara, de nincs komoly gond” – mondta az újságíróknak kedden Barcelonában.
„A kopott gumiknál, a gumik melegítésénél még vannak gondok, de ez az autó első változata, kipróbálunk ezt-azt, de ez nem a versenyváltozat. Az csak Ausztráliában lép pályára.”
Mivel a megbízhatósági problémák miatt a Honda erőforrását még mindig nem lehet a határig vinni, a McLaren tesztelési munkája összességében nem olyan hatékony, mint lehetne, árulta el Boullier:
„Ha nem megy elég gyorsan az autó, a gumik nem fognak megfelelően felmelegedni, a fékek sem kapnak elég terhelést, a hasmagasság is más. Nagyon komoly következményei vannak, ha 15-18 km/órával lassabbak vagyunk az egyenesen. Persze így is igyekszünk az autó futása során gyűjtött adatokból kihozni a maximumot, hogy a wokingi szimulátoros munka során a jó számokkal végezhessük a tervezést-fejlesztést. Persze könnyebb lenne, ha mi is olyan gyorsan mehetnénk, mint a többiek, úgy ugyanis könnyebb értelmezni a különböző tényezőket.”