Fernando Alonso 2014-ben nagy reményekkel írhatott alá a 2015-ben új partnerséget indító McLaren-Honda pároshoz, de az első év katasztrofálisan sikerült, és a tavalyi is inkább csak biztató volt, mint eredményes.

A 2017-es nagy szabályváltozások, a Honda által az alapoktól újratervezett motor lett volna a nagy előrelépési lehetőség, de a téli tesztek eddig hat napja alapján a McLaren-Honda semmit sem javult, a japán erőforrás F1-es szinten használhatatlan.

A szerdán összesen 46 kört teljesítő spanyolnál betelt a pohár, félredobta az udvariaskodást, kimondta, mit is gondol.

„Egyetlen problémánk van: az erőforrás. Nem megbízható és nem erős. Szerintem az egyenesen 30 km/órás hátrányban vagyunk. Minden egyenesen. Így nehéz ráérezni az autóra. Minden okénak tűnik, de fogalmunk sincs, mi lesz komoly tempónál” – mondta.

Alonso szerint a McLaren-Honda semmivel sincs előrébb, mint 12 hónappal ezelőtt.

„De idén talán még bosszantóbb a helyzet, hiszen a szabályváltozások miatt többen reménykedhettünk. Az gondolnánk, hogy a tél folyamán azért sikerül felzárkóznunk, szóval javulnunk kell. Kell. Messze nem ideális a helyzet. Nem teljesítjük az elvárásokat, a teszten nem hozzuk a tempót, amit szeretnénk.”

barcelona_teszt06_14

„Másrészt persze ez csak a téli teszt. Emlékszem, hogy 2014-ben a Red Bull valami hét kört ment a télen, aztán két-három futamot nyertek az idényben. Szóval mondjuk, hogy a szezon elég hosszú ahhoz, hogy reagáljunk.”

„De egyelőre nincs mit titkolni, nem tehetünk úgy, mint ha minden rendben lenne, mint ha elégedettek lennénk. Nem tudjuk elvégezni a programot, nem teljesítjük az adott napra kitűzött köröket. A kevés kör miatt mindig vannak dolgok, amik átcsúsznak a következő napra. A következő napon aztán megint nem teljesítjük a programot, úgyhogy megint csúszás van. Most már csak egy-egy napja van a két versenyzőnek. Egyértelműen le vagyunk maradva a megbízhatóság és a teljesítmény terén is. De erről szól a téli tesztelés.”

Az idénre megnőtt leszorítóerő és nagyobb mechanikai tapadás miatt jelentősen nagyobb a kanyarsebesség, így a korábban gázelvétellel vett kanyarokat, mint a 3-as Barcelonában, immár padlógázzal is vehetik a versenyzők. A kérdésre, hogy neki sikerült-e már ez a McLarennel, Alonso így felelt:

„Mi nem csak a 3-ast vesszük úgy. Mi minden kanyarban padlógázzal megyünk” – utalt az autó lassúságára.