A 2017-es Forma-1-es autók sokkal hatékonyabb aerodinamikát, nagyobb leszorítóerőt és a nagyobb tapadást biztosító szélesebb, ugyanakkor tartósabb gumikat kaptak, azonban az előzetes reményekkel szemben ezek sem garantálják majd az óvatoskodás nélküli, mindent bele versenyzést, a fogyasztás elronthatja a mókát.

A megnövekvő tapadás és légellenállás miatti magasabb fogyasztás kompenzálására a 100 kg-os üzemanyaglimitet idénre 105 kg-ra emelték, de a német Auto Motor und Sport szerint ez nem lesz elég, a barcelonai teszteken a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda szakemberei is a vártnál magasabb számokat láttak.

A csapatok az elmúlt két hét tapasztalatai alapján kénytelenek lesznek revideálni a stratégiákra vonatkozó elképzeléseiket, a fogyasztás szempontjából húzósabb pályákon – ilyen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak otthont adó Albert Park, és a harmadik fordulónak otthont adó bahreini helyszín is – a versenyzők idén is spórolhatnak majd a benzinnel.

Érdemes megjegyezni, hogy ez csak első pillantásra rossz hír, ugyanis a korábbi fékezések, szabadon futások több esélyt adnak majd az előzésekre, amelyek száma amúgy jelentősen csökkenne, ha mindenki végig a határon nyomná.