Az elmúlt két hétben lezajlott a Forma-1-esek téli tesztje, Barcelonában a Ferrari volt a leggyorsabb, ugyanakkor a Mercedeséhez hasonló megbízhatóságot is mutatott a vörös autó.

A tavaly a Ferrarit a konstruktőri bajnokságban megelőző Red Bullnak messze nem sikerült ilyen jól a tesztsorozat, a Renault-erőforrás megbízhatóságát illető aggodalmak miatt nem futottak sokat és sosem nyomták meg igazán.

Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint az olaszok formája aggasztó, főleg, hogy ő is úgy véli, nem is mutattak meg mindent Barcelonában.

„A Ferrari nagyon erős és megbízható is. Ez a nagy különbség a tavalyi évhez képest. Engem az aggaszt, hogy nagyon jól ismerem Vettelt, aki a teszten provokatívan, mindenki számára egyértelműen elvette a gázt a célegyenesben a gyors körén, ha pedig valaki ilyet csinál, akkor nagyon biztos lehet magában és abban, hogy még sokkal több van az autóban” – mondta a Servus TV adásában.

„Senki sem terítette még ki a lapjait. 10 kiló plusz üzemanyag rögtön 0,35 másodpercet jelent. Emellett a motorüzemmódok is mások, ezzel akár egy másodpercet is hozni lehet. Vagy nem. Sok minden a homályban maradt még, de ha Melbourne-ben a teszten látottakhoz hasonló körülmények között rendeznék a futamot, biztosan a Ferrari lenne az élen.”

marko_mateschitz

Marko és a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz a barcelonai teszten

Marko elismerte, hogy Barcelonában még nem mentek simán a saját dolgaik, de úgy véli, a szezonnyitóra sokat változik majd a motor és az autó is.

„Volt pár csúnya meghibásodásunk, vagyis igazából mindig ugyanaz jött elő. Ezért nem tudtuk hozni a kitűzött haladást. De Melbourne-re hagyományosan sok új alkatérész jön, másképp néz majd ki az autó, persze a festés azért marad.”

A Red Bul-fejes egyébként bízik abban, hogy a Nico Rosberg helyére ültetett Valtteri Bottasnak köszönhetően a Mercedes nem hoz majd kettős győzelmeket:

„Barcelonában kiderült, hogy Bottas nem tudja hozni Hamilton tempóját. Ha a Mercedes technikai fölénye meg is marad, nem lesznek megint 1-2-es formációk, beférhetnek majd mások a Mercedes-pilóták közé.”